Mostrar el registro sencillo del ítem
The study of readiness of future teachers psychologists to Sensemaking professional activities
dc.contributor.author | Borzenko, Olga V. | |
dc.contributor.author | Sokhranov-Preobrazhensky, Vladimir V. | |
dc.contributor.author | Donina, Olga I. | |
dc.contributor.author | Aryabkina, Irina V. | |
dc.date.accessioned | 2023-11-27T15:02:37Z | |
dc.date.available | 2023-11-27T15:02:37Z | |
dc.date.issued | 2019-08-30 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.issn | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/12450 | |
dc.description.abstract | The article reveals the importance and necessity of studying the process of formation of readiness of future teacherspsychologists to sense-forming professional activity. The article presents the results of experimental work to determine the importance of personality profile and its readiness for regulatory flexibility, independence and selfregulation with the studied process; analysis of emotional and imaginative understanding of the set of professional actions necessary for their professional activities. Conclusions are presented that the readiness of future teacherspsychologists to sense-forming professional activity is interconnected with intellectual-volitional sense-forming professionally significant experience of their self-development in the course of educational activity. | en_US |
dc.description.abstract | el artículo revela la importancia y la necesidad de estudiar el proceso de formación de la preparación de los futuros psicólogos y maestros para la actividad profesional de formación de los sentidos. El artículo presenta los resultados del trabajo experimental para determinar la importancia del perfil de la personalidad y su disposición para la flexibilidad normativa, la independencia y autorregulación con el proceso estudiado; Análisis de la comprensión emocional e imaginativa del conjunto de acciones profesionales necesarias para sus actividades profesionales. Se presentan las conclusiones de que la preparación de los futuros maestros y psicólogos para la actividad profesional de la formación de los sentidos está interconectada con la experiencia intelectual significativa de la formación de los sentidos de su propio desarrollo en el curso de la actividad educativa. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | readiness | en_US |
dc.subject | future teacherspsychologists | en_US |
dc.subject | Preparación | en_US |
dc.subject | futuros profesores-psicólogos | en_US |
dc.title | The study of readiness of future teachers psychologists to Sensemaking professional activities | en_US |
dc.title.alternative | El estudio de la preparación de futuros psicólogos docentes para las actividades profesionales de Sensemaking. | en_US |
dc.type | Article | en_US |