Mostrar el registro sencillo del ítem
Research of the relationship between the social expectations and professional training of lyceum students studying in the field of shipbuilding
dc.contributor.author | Popovych, Ihor S. | |
dc.contributor.author | Blynova, Olena Ye. | |
dc.contributor.author | Aleksieieva, Mariia I. | |
dc.contributor.author | Nosov, Pavlo S. | |
dc.contributor.author | Zavatska, Nataliia Ye. | |
dc.contributor.author | Smyrnova, Olena O. | |
dc.date.accessioned | 2023-11-29T14:24:00Z | |
dc.date.available | 2023-11-29T14:24:00Z | |
dc.date.issued | 2019-09-30 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.issn | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/12495 | |
dc.description.abstract | Social expectations are important regulators of vocational training of lyceums of shipbuilding vocational schools. The aim is to study the relationship of social expectations and professional training of lyceum-shipbuilders (n = 251). The most significant relationships of expectations and investigated variables at the level (p≤.01) are established. The program for optimization of development and psycho-correction in the form of the elective “Expected result” is implemented. The efficiency of the developed program has been experimentally confirmed. The ways of improvement and development perspectives are proposed. | en_US |
dc.description.abstract | Las expectativas sociales son los reguladores importantes de la formación profesional de los estudiantes de las escuelas profesionales de construcción naval. El objetivo es estudiar la relación entre las expectativas sociales y la formación profesional de los estudiantes de la escuela de construción naval (n = 251). Se han establecido las relaciones entre las expectativas más significativas y las variables investigadas a nivel (p≤.01). Se ha implentado el programa de la optimización del desarrollo y del ajuste psicológico en forma del curso opcional “Resultado esperado”. De modo experimental se ha confirmado la eficiencia del programa elaborado. Se proponen las formas de mejora y las perspectivas del desarrollo. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | social expectations | en_US |
dc.subject | lyceum students | en_US |
dc.subject | professional training | en_US |
dc.subject | psycho correction | en_US |
dc.subject | expectativas sociales | en_US |
dc.subject | educación | en_US |
dc.subject | formación profesional | en_US |
dc.subject | ajuste psicológico | en_US |
dc.title | Research of the relationship between the social expectations and professional training of lyceum students studying in the field of shipbuilding | en_US |
dc.title.alternative | Investigación de la relación entre las expectativas sociales y la formación profesional de los estudiantes de la escuela profesional del campo de la construcción naval | en_US |
dc.type | Article | en_US |