Development of Adjuncts and Post-Graduate Officers’ intellectual and creative abilities in a Higher School of Military Education in contemporary Russia
Resumen
Based on main ideas and approaches
oriented to the person, the dialectical
system of acmeological and synergistic
activity, this article considers intellectual
and creative abilities as individual
psychological peculiarities that allow to succeed in solving technical problems
whose outcome is In the real world.
Cognition through the problem serves as
the basis for system development and
predictive thinking. The essence of the
development of intellectual and creative
skills of deputy and postgraduate officers
is the acquisition of the system and
predictive thinking through the technical
resolution of problems. Sobre la base de ideas principales y de
enfoques orientados a la persona, el
sistema dialéctico, de actividad
acmeológica y sinérgica, este artículo
considera las habilidades intelectuales y
creativas como peculiaridades psicológicas individuales que permiten
tener éxito en la resolución de problemas
técnicos cuyo resultado se encuentra en
el mundo real. La cognición a través del
problema sirve como base del desarrollo
del sistema y del pensamiento predictivo.
La esencia del desarrollo de habilidades
intelectuales y creativas de los adjuntos y
oficiales de postgrado es la adquisición
del sistema y el pensamiento predictivo a
través de la resolución tecnológica del
problema.