Directions for improving the quality of master’s program for future teachers: North-east of Russia
Fecha
2019-09-30Autor
Panina, Svetlana V.
Arhipova, Suola N.
Vasileva, Aitalina N.
Nogovitcyna, Nadezhda M.
Sivtseva, Kira N.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This article explores the issues concerning teacher
education quality improvement in the North-Eastern
region of the Russian Federation, whose greater
part is located in the Arctic zone. The training of
master’s students with pedagogical specialties plays
a prominent role. The study specifies the
pedagogical directions expected to be applied by a
teacher in an Arctic school setting. The teacher
should perform the duties of a tutor, moderator,
subject teacher, learning games specialist, project
work administrator and participate in the
educational work. Este artículo explora los problemas relacionados
con la mejora de la calidad de la educación del
profesorado en la región noreste de la Federación
de Rusia, cuya mayor parte se encuentra en la zona
del Ártico. La formación de estudiantes de maestría
con especialidades pedagógicas desempeña un
papel destacado. El estudio especifica las
instrucciones pedagógicas que se espera que un
maestro aplique en una escuela del Ártico. El
maestro debe realizar las tareas de un tutor,
moderador, maestro de asignaturas, especialista en
juegos de aprendizaje, administrador del trabajo
del proyecto y participar en el trabajo educativo.