Mostrar el registro sencillo del ítem
Directions for improving the quality of master’s program for future teachers: North-east of Russia
dc.contributor.author | Panina, Svetlana V. | |
dc.contributor.author | Arhipova, Suola N. | |
dc.contributor.author | Vasileva, Aitalina N. | |
dc.contributor.author | Nogovitcyna, Nadezhda M. | |
dc.contributor.author | Sivtseva, Kira N. | |
dc.date.accessioned | 2023-11-29T15:09:17Z | |
dc.date.available | 2023-11-29T15:09:17Z | |
dc.date.issued | 2019-09-30 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.issn | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/12510 | |
dc.description.abstract | This article explores the issues concerning teacher education quality improvement in the North-Eastern region of the Russian Federation, whose greater part is located in the Arctic zone. The training of master’s students with pedagogical specialties plays a prominent role. The study specifies the pedagogical directions expected to be applied by a teacher in an Arctic school setting. The teacher should perform the duties of a tutor, moderator, subject teacher, learning games specialist, project work administrator and participate in the educational work. | en_US |
dc.description.abstract | Este artículo explora los problemas relacionados con la mejora de la calidad de la educación del profesorado en la región noreste de la Federación de Rusia, cuya mayor parte se encuentra en la zona del Ártico. La formación de estudiantes de maestría con especialidades pedagógicas desempeña un papel destacado. El estudio especifica las instrucciones pedagógicas que se espera que un maestro aplique en una escuela del Ártico. El maestro debe realizar las tareas de un tutor, moderador, maestro de asignaturas, especialista en juegos de aprendizaje, administrador del trabajo del proyecto y participar en el trabajo educativo. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | higher pedagogical education | en_US |
dc.subject | teacher training | en_US |
dc.subject | professional qualities | en_US |
dc.subject | ideal teacher | en_US |
dc.subject | educación pedagógica superior | en_US |
dc.subject | formación docente | en_US |
dc.subject | cualidades profesionales | en_US |
dc.subject | docente ideal | en_US |
dc.title | Directions for improving the quality of master’s program for future teachers: North-east of Russia | en_US |
dc.title.alternative | Instrucciones para mejorar la calidad del programa de maestría para futuros maestros: Nordeste de Rusia | en_US |
dc.type | Article | en_US |