Cognitive-systematic methodical compression concept: methods of students’ communicative competence development at non-linguistic university
Fecha
2019-10-21Autor
Bgantseva, Irina V.
Tikhaeva, Victoria V.
Tislenkova, Irina A.
Glebova, Ekaterina A.
Lazareva, Olga V.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The aim of the article is to present a set
of cognitive techniques for teaching
students studying a foreign language at
non-linguistic universities: algorithmic
method, lexical-grammatical mapping and
syntagma expanding technique. These
methods, used to work with reading
foreign language professionally-oriented
texts, have proved to be effective and
productive during the conducted
pedagogical experiment. The article
outlines the prospects of using methods
of methodical compression when working
at communicative competence
development and professionally-oriented
foreign language communication El objetivo del artículo es presentar un
conjunto de técnicas cognitivas de
aprendizaje de los estudiantes que
estudian un idioma extranjero en las
universidades no lingüísticas: el método
algorítmico, la visualización léxicogramatical
y el método de expansión del
synthagma. Estos métodos utilizados para
la lectura de textos orientados
profesionalmente no lingüísticos han
demostrado ser eficaces y productivos
durante el experimento pedagógico. En el
artículo se señalan las perspectivas de
utilizar métodos de compresión
metodológica para el desarrollo de la
competencia comunicativa y la
comunicación orientada profesionalmente
a los extranjeros