Professors digital situation measurement: the case of a Colombian private university
Fecha
2019-10-21Autor
Vega, Omar A.
Rodríguez-Baena, Luis
Pérez-Agustín, Mercedes
Melo-Solarte, Diego S.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This paper presents an experience addressed to
determine the digital situation of professors in a
Colombian Private, by integrating an index
proposed by Vega, with the dimensions of digital
literacy by Rangel and Peñalosa that prove similar
results with a few differences; as regards to
handling and use of ICT by the professors. Similar
tendencies observed in other institutions point out
the need to establish strategies, addressed to the
development of digital competences by the
professors. Este artículo presenta una experiencia orientada a
determinar la situación digital de profesores de una
universidad privada colombiana, mediante la
integración del índice propuesto por Vega con las
dimensiones de alfabetización digital de Rangel y
Peñalosa, con resultados similares a antecedentes,
en cuanto a su manejo y uso de TIC. Las
tendencias observadas señalan la necesidad de
establecer estrategias dirigidas al desarrollo de
competencias digitales por parte de los profesores
Colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Digital Business as a Driver of Economic Growth in Russia
Nosova, Svetlana S.; Kolodnyaya, Galina V.; Bondarev, Sergei A.; Verigo, Sergey A.; Kudryashov, Andrey B. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2019-07-15)This paper provides an insight into the subject matter of the digital economy and digital business as key factors for growth within Russia’s industrial sector and its national economy as a whole. The authors describe some ... -
ANÁLISIS DE LAS COMPETENCIAS DIGITALES EN LAS FACULTADES DE CIENCIAS CONTABLES DE LAS UNIVERSIDADES PERUANAS
León García, Juan Javier; Díaz-Becerra, Oscar Alfredo (Universidad Central de Venezuela, 2019-07-05)En las últimas décadas, el desarrollo de las competencias digitales en las universidades ha cobrado mayor importancia, sobre todo en algunas carreras profesionales, como es el caso de contabilidad. En este contexto, el ... -
Program for the development of the digital economy: Challenges and prospects
Demenko, Olga G.; Savina, Natalia P. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2019-07-22)The article describes the main problems of digitalization of the Russian economy, highlights the difficulties of transition of the current management of documentary, personnel and other activities on the digital platform. ...