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Immersive education applied to the Entrepreneurship and Management subject: An experience with Metaverse
Educación inmersiva aplicada a la asignatura de Emprendimiento y Gestión: Una experiencia con Metaverse
dc.creator | Espinoza-Guzmán, Liliana Vanessa | |
dc.creator | García-Herrera, Darwin Gabriel | |
dc.creator | Erazo-Álvarez, Juan Carlos | |
dc.creator | Narváe-Zurita, Cecilia Ivonne | |
dc.date | 2020-11-01 | |
dc.date.accessioned | 2024-02-21T15:41:45Z | |
dc.date.available | 2024-02-21T15:41:45Z | |
dc.identifier | https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/article/view/1010 | |
dc.identifier | 10.35381/e.k.v3i1.1010 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/13235 | |
dc.description | The objective of the research was to analyze the immersive education applied to the subject of entrepreneurship and management of the unified general high school of the Jadán Educational Unit located in the Jadán parish, Gualaceo canton, Azuay province. Mixed methodological approach. 88.5% of students agree to experiment with immersive technologies for their learning process. The teachers expressed that they have difficulty with the use of technology, therefore the need arises for training in ICT, virtual platforms, on the use and management of these digital educational resources such as the Metaverse, to achieve an immersive education within the educational institution. | en-US |
dc.description | El objetivo de la investigación fue analizar la educación inmersiva aplicada a la asignatura de emprendimiento y gestión de bachillerato general unificado de la Unidad Educativa Jadán ubicada en la parroquia Jadán, cantón Gualaceo, provincia del Azuay. Enfoque metodológico mixto. Un 88,5 % de los estudiantes están de acuerdo en experimentar con las tecnologías inmersivas para su proceso de aprendizaje. Los docentes expresaron que tienen dificultad con la utilización de la tecnología por ende surge la necesidad de una capacitación en TIC, plataformas virtuales, sobre el uso y manejo de estos recursos educativos digitales como el Metaverse, para lograr una educación inmersiva dentro de la institución educativa. | es-ES |
dc.format | text/html | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | FUNDACION KOINONIA | es-ES |
dc.relation | https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/article/view/1010/1817 | |
dc.relation | https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/article/view/1010/1818 | |
dc.rights | Derechos de autor 2020 Liliana Vanessa Espinoza-Guzmán, Darwin Gabriel García-Herrera, Juan Carlos Erazo-Álvarez, Cecilia Ivonne Narváe-Zurita | es-ES |
dc.source | EPISTEME KOINONIA; Vol. 3 Núm. 1 (2020): Edición Especial. 2020; 289-309 | es-ES |
dc.source | 2665-0282 | |
dc.source | 10.35381/e.k.v3i1 | |
dc.subject | Educational technology | en-US |
dc.subject | educational software | en-US |
dc.subject | educational games. | en-US |
dc.subject | Tecnología educacional | es-ES |
dc.subject | programa informático didáctico | es-ES |
dc.subject | juego educativo. | es-ES |
dc.title | Immersive education applied to the Entrepreneurship and Management subject: An experience with Metaverse | en-US |
dc.title | Educación inmersiva aplicada a la asignatura de Emprendimiento y Gestión: Una experiencia con Metaverse | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo evaluado por pares | es-ES |
dc.type | Cuantitativo | es-ES |
dc.type | Quantitative | en-US |
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