Mostrar el registro sencillo del ítem
Progress on competency-based evaluation: a quantitative study of high school K10 students
dc.contributor.author | Delbury, Perrine A. | |
dc.date.accessioned | 2024-04-25T15:33:58Z | |
dc.date.available | 2024-04-25T15:33:58Z | |
dc.date.issued | 2019-11-11 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.issn | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/13982 | |
dc.description.abstract | This article analyzes the weekly competency-based evaluation performance of 140 French high school sophomores in the Life and Earth Sciences class during an entire school year. The collected data was used to correlate progress with individual and group characteristics. Key competency categories were compared to establish if there is progress. It was found that the general progress in key competencies acquirement is negative for the majority of students. The feasibility of a competency-based evaluation unless investigation focuses competency acquirement is discussed. | en_US |
dc.description.abstract | Este artículo analiza el rendimiento semanal de 140 estudiantes de secundaria en un liceo francés en la clase de ciencia durante un año escolar. Los datos se usaron para correlacionar el progreso con características individuales y grupales. Las categorías de competencias fueron comparadas para establecer si hubo progreso. La adquisición de competencias de la mayoría de los estudiantes evaluados fue negativa. Se discute la factibilidad de esta forma de evaluación, a menos que la investigación se enfoque sobre el aprendizaje de las competencias. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | competency-based evaluation | en_US |
dc.subject | high school | en_US |
dc.subject | quantitative study | en_US |
dc.subject | quantitative study | en_US |
dc.subject | evaluación de competencias | en_US |
dc.subject | secundaria | en_US |
dc.subject | estudio cuantitativo | en_US |
dc.title | Progress on competency-based evaluation: a quantitative study of high school K10 students | en_US |
dc.title.alternative | Medición del progreso en la evaluación de competencias en la escuela secundaria | en_US |
dc.type | Article | en_US |