Shaping the readiness of future economists to international innovation
Fecha
2019-11-25Autor
Wang, Li
Anisimova, Iuliia Alekseevna
Kireeva, Irina Anatolyevna
Kirsanova, Maria Mihailovna
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The relevance of the study the article sets out the
existing contradictions in the system of higher
education in preparing future economists for the
international innovation activities and the need for a
theoretical understanding of and practical solutions to
this problem in the General context of modernization of
higher education in Russia and abroad. The purpose of
the study: development and implementation of
conceptual provisions of formation of readiness of
future economists for the international innovation
activities. Scientific novelty of the study is proved the
good prospects of the new ideas presented in the
conceptual provisions of formation of readiness of
future economists for the international innovation
activities, relying on a combination of factors of
capacity development of educational institutions in the
context of international labour market and taking into
account the conditions prevailing in the regions. La relevancia de la investigación en el artículo está
determinada por las contradicciones existentes en el
sistema de educación superior, al tiempo que prepara
a los futuros economistas para la actividad de
innovación internacional y la necesidad de
comprensión teórica y solución práctica de este
problema en el contexto general de la modernización
de la educación superior, tanto en Rusia como en el
extranjero. El propósito del estudio: el desarrollo e
implementación de disposiciones conceptuales para la
formación de la preparación de los futuros economistas
para la innovación internacional. La novedad científica
de la investigación radica en la promesa probada de
utilizar nuevas ideas presentadas en las disposiciones
conceptuales de la formación de los futuros
economistas para la innovación internacional, basada
en una combinación de factores para desarrollar el
potencial de las instituciones educativas en el mercado
laboral internacional y teniendo en cuenta las
condiciones que prevalecen en las regiones.