The paradigm of the formation of linguoculture in the process of selfeducation of students in teaching a foreign language
Fecha
2019-11-25Autor
Grigor'eva, Elena Ivanovna
Yaroshenko, Nikolay Nikolaevich
Bogatyreva, Svetlana Nikolaevna
Smirnova, Elena Vladimirovna
Kireeva, Irina Anatolyevna
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The topicality of the research in the article due to the
ongoing reforms in Russia in the political, economic,
social and cultural levels, has caused the necessity of
transformations in the system of higher education. The
purpose of the study: the development of a paradigm
of formation of the linguistic culture in the process of
self-education of students in foreign language teaching
and its implementation in the University. The scientific
novelty of this research is to develop a holistic
paradigm, which reveals the essence, aims and
objectives, content characteristics, technology, stages
of formation of the linguistic culture in the process of
self-education of students when learning a foreign
language at the University. Practical significance of the
research is to develop a mechanism and means of
formation of linguistic culture in the process of selfeducation
of students when learning a foreign
language at the University. La relevancia del tema de investigación en el artículo
condicionada por transformaciones en Rusia en lo
político, económico y sociocultural niveles, originaron
la necesidad de transformaciones en el sistema de
educación superior. El objetivo de la investigación:
elaboración de un paradigma de formación de
лингвокультуры en el proceso de autoaprendizaje de
los estudiantes durante el aprendizaje de lenguas
extranjeras y su aplicación en la universidad. La
novedad científica de la investigación radica en el
desarrollo integral de paradigma, que revela la
esencia, los objetivos y tareas interesantes
características, la tecnología, las etapas de la
formación de lingüocultura en el proceso de
autoaprendizaje de los estudiantes durante el
aprendizaje de una lengua extranjera en la
universidad. Significado práctico de la investigación
consiste en la elaboración del mecanismo y
herramientas de creación de lingüocultura en el
proceso de autoaprendizaje de los estudiantes durante
el aprendizaje de una lengua extranjera en la
universidad.