History of Creation (Organization) of Pedagogical Classes in the Orenburg Region (Russia) in the 1920s and 1930s
Fecha
2019-11-25Autor
Aleshina, Svetlana Аleksandrovna
Konkina, Evgeniya Vladimirovna
Stepanova, Larisa Mihailovna
Safonova, Viktoria Yurevna
Thyssen, Petr Pavlovich
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The author analyzes the history of teacher training in
Orenburg in the 1920s and 1930s through the
introduction of the pedagogical bias in second level
schools. The author states that the organization of
pedagogical classes was an effective form of
pedagogical career guidance and acquaintance of
students with pedagogical culture. The conclusion is
that the organization of pedagogical classes helps to
successfully solve problems of modern school related
to the professional self-determination of senior pupils El autor analiza la historia de la formación docente en
Orenburg en las décadas de 1920 y 1930 a través de
la introducción del sesgo pedagógico en las escuelas
de segundo nivel. El autor afirma que la organización
de clases pedagógicas era una forma efectiva de
orientación profesional pedagógica y conocimiento de
los estudiantes con cultura pedagógica. La conclusión
es que la organización de clases pedagógicas ayuda a
resolver con éxito los problemas de la escuela
moderna relacionados con la autodeterminación
profesional de los alumnos mayores