Strategies for Using the Satellite Distance Education System in Thailand that Affect Student Quality of Marginal Schools in the Lower North Region
Fecha
2019-11-25Autor
Petsuwan, Sakchai
Pimdee, Paitoon
Pupat, Phadungchai
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Few remote schools in Thailand use distance education
systems. The strategy, namely, basic operation,
administrative action, and teacher actions, has
established. Analysis of the strategy that affects the
quality of students is applying linear multiple
regression analysis shows the basic operation
strategies able to predict the student’s quality in the
test by 36.90 percent and necessary competencies of
learners such as a skill in the 21st century 57.90
percent — the remote schools in other countries with a
similar Thailand context able to adapt the strategy. Pocas escuelas remotas en Tailandia utilizan sistemas
de educación a distancia. La estrategia, a saber, la
operación básica, la acción administrativa y las
acciones del maestro, se ha establecido. El análisis de
la estrategia que afecta la calidad de los estudiantes
está aplicando un análisis de regresión múltiple lineal
que muestra las estrategias básicas de operación
capaces de predecir la calidad del estudiante en la
prueba en un 36.90 por ciento y las competencias
necesarias de los estudiantes, como una habilidad en
el siglo XXI 57.90 por ciento: el escuelas remotas en
otros países con un contexto similar en Tailandia
capaces de adaptar la estrategia.