Professional competencies of students: formation of the entrepreneurial component
Fecha
2019-12-28Autor
Shavaliyeva, Zulfiya
Bisembaeva, Nagima
Utyupova, Gulnara
Nurmagambetova, Botagoz
Zhumabaeva, Zayda
Ismailova, Gulnara
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article justifies the formation process of the
entrepreneurial component of professional competence
of pedagogical university students. The problem’s state
in the scientific literature has been analyzed. The
discipline “Entrepreneurial Pedagogy” has been created
and evaluated in practice, its specifics and
effectiveness in the formation of the pedagogical
component have been determined. Research results
are recommended for practical use in higher education
institutions. The methods of forming the
entrepreneurial component are recommended for the
development of curricula, academic programs,
catalogues of elective disciplines, teaching practicum
programs. El artículo justifica el proceso de formación del
componente empresarial de la competencia profesional
de estudiantes universitarios pedagógicos. El estado
del problema en la literatura científica ha sido
analizado. La disciplina "Pedagogía Emprendedora" se
ha creado y evaluado en la práctica, se han
determinado sus aspectos específicos y su eficacia en
la formación del componente pedagógico. Los
resultados de la investigación se recomiendan para uso
práctico en instituciones de educación superior. Los
métodos de formación del componente empresarial se
recomiendan para el desarrollo de planes de estudio,
programas académicos, catálogos de disciplinas
electivas, programas de práctica docente.