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dc.contributor.authorBoonkua, Aniruth
dc.contributor.authorTuntinakorngul, Ampapan
dc.contributor.authorTungkunanan, Pariyaporn
dc.date.accessioned2024-06-03T14:59:29Z
dc.date.available2024-06-03T14:59:29Z
dc.date.issued2019-12-28
dc.identifier.issn0798-1015
dc.identifier.issn2739-0071
dc.identifier.urihttp://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/14437
dc.description.abstractThis paper reports the innovative organization’s components in basic education institutions in Thailand and the results of confirmatory factor analysis to validate those components. The data for analysis were collected from the samples of 84 school directors, 332 deputy school directors, and 84 heads of ICT department in schools of the Basic Education Commission, Ministry of Education in Thailand for the academic year of 2018, using stratified randomized technique. The tool for data collection was approved questionnaire with high content validity at 0.97. The statistics used to analyze the data included means (M), standard deviation (S.D.), and Confirmatory Factor Analysis (CFA). The results revealed that (1) there were eight components and the highest level of the opinions of its importance was on the components of information and communications technology (ICT) management at 4.67. and S.D. at 0.31, and (2) there was a significant resemblance between the theory and the empirical data examined by a confirmatory factor analysis.en_US
dc.description.abstractEste documento informa los componentes de la organización innovadora en las instituciones de educación básica en Tailandia y los resultados del análisis factorial confirmatorio para validar esos componentes. Los datos para el análisis se obtuvieron de las muestras de 84 directores de escuela, 332 directores de escuela adjuntos y 84 jefes del departamento de TIC en las escuelas de la Comisión de Educación Básica, Ministerio de Educación de Tailandia para el año académico de 2018, utilizando una técnica aleatoria estratificada. La herramienta para la recolección de datos fue un cuestionario aprobado con alta validez de contenido en 0.97. Las estadísticas utilizadas para analizar los datos incluyeron medias (M), desviación estándar (S.D.) y análisis factorial confirmatorio (CFA). Los resultados revelaron que (1) había ocho componentes y el nivel más alto de las opiniones de su importancia estaba en los componentes de la gestión de la tecnología de la información y las comunicaciones (TIC) en 4.67. y S.D. a 0.31, y (2) había una semejanza significativa entre la teoría y los datos empíricos examinados por un análisis factorial confirmatorio.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherGrupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/en_US
dc.subjectinnovative organizationen_US
dc.subjectbasic education institutions in Thailanden_US
dc.subjectconfirmatory factor analysisen_US
dc.subjectorganización innovadoraen_US
dc.subjectinstituciones de educación básica en Tailandiaen_US
dc.subjectanálisis factorial confirmatorioen_US
dc.titleA confirm factor analysis of innovative organization in basic education institutions: A case study in Thailanden_US
dc.title.alternativeUn análisis factorial de confirmación de organización innovadora en instituciones de educación básica: un estudio de caso en Tailandiaen_US
dc.typeArticleen_US


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