Empirical study of the partnership model of vocational schools with business and industrial world in improving students’ competency
Fecha
2019-12-28Autor
Basnur, Jumarni
Nur, Hasanah
Malik, Muh Nasir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The purpose of this study is to describe the partnership
model, the results of the empirical study, and the
implications of organizing a partnership between SMK
and DUDI (Business and Industrial World). The
samples were 192 teachers chosen by employing
proportionate stratified sampling technique. This study
was an explanatory research. Data were analyzed
using Structural Equation Modeling (SEM) analysis with
Confirmatory Analysis Factor (CFA) test using Second
Order Confirmatory in a form of multidimensional
construction. The conclusion is the partnership model
at Vocational High Schools is already fit and feasible. El propósito de este estudio es describir el modelo de
asociación, los resultados del estudio empírico y las
implicaciones de organizar una asociación entre SMK y
DUDI (Business and Industrial World). Las muestras
fueron 192 maestros elegidos mediante el empleo de
técnicas de muestreo estratificado proporcional. Este
estudio fue una investigación explicativa. Los datos se
analizaron mediante el análisis de modelado de
ecuaciones estructurales (SEM) con la prueba del
factor de análisis confirmatorio (CFA) utilizando el
confirmatorio de segundo orden en una forma de
construcción multidimensional. La conclusión es que el
modelo de asociación en las escuelas secundarias
vocacionales ya está en forma y factible.