Burnout syndrome in university professors in the COVID-19 post-pandemic period
Fecha
2024-05-31Autor
Mohamed-Amar, Horía
Mohamed-Amar, Rachida
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The COVID-19 pandemic has deeply impacted higher education, increasing stress and emotional
exhaustion among university faculty. The sudden transition to online teaching and the need to adapt to
a changing academic environment have heightened tensions. High levels of burnout are evident in 71%
of faculty, with 24% experiencing moderate levels, and 5% low levels. It is recommended that
universities implement prevention programs and support policies to improve the mental health and
well-being of the faculty. La pandemia de COVID-19 ha impactado profundamente la educación superior, incrementando el estrés
y el agotamiento emocional entre los docentes universitarios. La transición repentina a la enseñanza en
línea y la necesidad de adaptarse a un entorno académico cambiante han elevado las tensiones. Se
evidencian altos niveles de burnout en un 71% de los docentes, 24% moderados y 5% bajos. Se
recomienda que las universidades implementen programas de prevención y políticas de apoyo para
mejorar la salud mental y el bienestar del profesorado