Uncovering language-in-education policy as a challenge to Tanzanian civic engagement
Resumen
Language has long been an important dimension of civil society in Tanzania, where
English is the language of secondary and tertiary schooling, even as the majority of
people use Swahili. Femina Hip is a non-governmental organization (NGO) active
in Tanzania with its popular magazine Fema. This paper examines how a 2011 Fema
article ignited lively discussion of Tanzanian language policy and planning among
students on study abroad from Austria, China, and other countries, and their
Tanzanian professor of Swahili language and literature. Their discussion critiques
the Fema article, and explores the conundrum of Tanzania’s language-in-education
policy through personal refl ection. El idioma ha sido durante mucho tiempo una dimensión importante de la
sociedad civil en Tanzania, donde el inglés es el idioma de la educación secundaria
y terciaria, incluso cuando la mayoría de las personas usan swahili. Fémina Hip
es una organización no gubernamental (ONG) activa en Tanzania con su popular
revista Fema. Este estudio examina cómo un artículo de Fema de 2011 encendió
una discusión animada sobre la política y planifi cación del idioma tanzano entre
los estudiantes que estudian en el extranjero desde Austria, China y otros países, y
su profesor tanzano de lengua y literatura swahili. Su discusión critica el artículo
de Fema y explora el enigma de la política de lenguaje en educación de Tanzania a
través de la reflexión personal.