Mostrar el registro sencillo del ítem
Uncovering language-in-education policy as a challenge to Tanzanian civic engagement
dc.contributor.author | Thomas, Jamie A. | |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T14:51:59Z | |
dc.date.available | 2024-07-09T14:51:59Z | |
dc.date.issued | 2019-11-30 | |
dc.identifier.govdoc | PP200602ME2418 | |
dc.identifier.govdoc | PPI200602ME3836 | |
dc.identifier.issn | 1856-6812 | |
dc.identifier.issn | 2244-8810 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/14926 | |
dc.description.abstract | Language has long been an important dimension of civil society in Tanzania, where English is the language of secondary and tertiary schooling, even as the majority of people use Swahili. Femina Hip is a non-governmental organization (NGO) active in Tanzania with its popular magazine Fema. This paper examines how a 2011 Fema article ignited lively discussion of Tanzanian language policy and planning among students on study abroad from Austria, China, and other countries, and their Tanzanian professor of Swahili language and literature. Their discussion critiques the Fema article, and explores the conundrum of Tanzania’s language-in-education policy through personal refl ection. | en_US |
dc.description.abstract | El idioma ha sido durante mucho tiempo una dimensión importante de la sociedad civil en Tanzania, donde el inglés es el idioma de la educación secundaria y terciaria, incluso cuando la mayoría de las personas usan swahili. Fémina Hip es una organización no gubernamental (ONG) activa en Tanzania con su popular revista Fema. Este estudio examina cómo un artículo de Fema de 2011 encendió una discusión animada sobre la política y planifi cación del idioma tanzano entre los estudiantes que estudian en el extranjero desde Austria, China y otros países, y su profesor tanzano de lengua y literatura swahili. Su discusión critica el artículo de Fema y explora el enigma de la política de lenguaje en educación de Tanzania a través de la reflexión personal. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Universidad de Los Andes | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | language of instruction | en_US |
dc.subject | language policy | en_US |
dc.subject | linguistic subordination | en_US |
dc.subject | Swahili | en_US |
dc.subject | Educación | en_US |
dc.subject | idioma de instrucción | en_US |
dc.subject | política lingüística | en_US |
dc.subject | subordinación lingüística | en_US |
dc.title | Uncovering language-in-education policy as a challenge to Tanzanian civic engagement | en_US |
dc.title.alternative | Descubriendo la política del lenguaje en la educación como un reto para el compromiso civil tanzano | en_US |
dc.type | Article | en_US |