Organizational Design and Rationalization of Production Systems of a Machine-Building Enterprise (by the Example of the Contract Assembly Workshop)
Fecha
2017-10-03Autor
KUZNETSOV, Viktor P.
GARINA, Ekaterina P.
ROMANOVSKAYA, Elena V.
KUZNETSOVA, Svetlana N.
ANDRYASHINA, Natalia S.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article suggests a new understanding of the basic
principles of the GAZ production system and their
impact on the labor processes in the organization, and
argues for the need to implement projects in a number
of areas, such as the introduction of new production,
technological and logistical processes, staff training, and
component localization. In the article, the authors turn
to the consideration of the feasibility of implementing
the largest investment project in recent years in the
Russian automotive industry, namely, the launch of the
local production of the Mercedes-Benz Sprinter Classic.
The authors indicate the volume of production of the
workshop for contractual assembly in 2013-2015 in
order to calculate the cost of the past years of project
implementation (contract manufacturing Daimler for
2015). Speaking about the importance of the basic
principles of the GAZ production system, the authors propose to evaluate the level of quality of the products
produced by the workshop to perform the calculation of
the indicators: FTC - the percentage of cars taken from
the first presentation at the MB-RUS station; DRL - the
average number of defects per vehicle; DRR - the
percentage of vehicles without entering the repair area;
CPA - the score for 1 car. The analysis of quality
indicators of the produced products is considered, and
conclusions are drawn about their inconsistency with
the established normative values. These principles allow
us to conclude that on the basis of the work performed
and the results obtained, the objectives of the
production development in the workshop for the next
year should be: Increase in the production of production
personnel by 7.5%; The organization of submission of
details on workplaces on system “Kanban” in view of a
bar coding of 90%; Increase the level of
implementation and distribution of the production
system by 0,89 points; Reduction of costs and increase
in production efficiency at RUB 11,439,000; Improving
the quality of the produced car: DRL - by 40.5%; DRR -
by 175.2%; CPA - by 40%. To achieve those goals, the
authors suggest the following activities: Standardization
of workplaces in sections 425-10, 425-20 CCAD; The
introduction of a pulling system for the supply parts,
taking into account the barcoding for workplaces of
assembly sites; Revision of the norms of consumption
of material resources, replacement of materials;
Reduction in the completion time per vehicle; On the
production sites of the CСAD to organize and conduct
training for the tools and methods of the PS GAZ of
team leaders; Carry out work aimed at eliminating
laborious work to eliminate defects; Integration into the
technological chain of the conveyor 425-10 operations
for installing the roof extension, the organization of new
jobs; The organization of the wheel manufacturing cell
in the production areas of site and the integration of the
process into the technological chain of the assembly
conveyor. El artículo sugiere una nueva comprensión de los
principios básicos del sistema de producción GAZ y su
impacto en los procesos laborales en la organización, y
aboga por la necesidad de implementar proyectos en
una serie de áreas, como la introducción de nueva
producción, tecnología y procesos logísticos,
capacitación del personal y localización de
componentes. En el artículo, los autores recurren a la
posibilidad de implementar el mayor proyecto de
inversión en los últimos años en la industria automotriz
rusa, concretamente, el lanzamiento de la producción
local del Mercedes-Benz Sprinter Classic. Los autores
indican el volumen de producción del taller para el
montaje contractual en 2013-2015 con el fin de calcular
el costo de los últimos años de implementación del
proyecto (contrato de fabricación de Daimler para
2015). Hablando sobre la importancia de los principios básicos del sistema de producción GAZ, los autores
proponen evaluar el nivel de calidad de los productos
producidos por el taller para realizar el cálculo de los
indicadores: FTC - el porcentaje de automóviles
tomados de la primera presentación en la estación MBRUS;
DRL: el número promedio de defectos por
vehículo; DRR: el porcentaje de vehículos sin entrar en
el área de reparación; CPA - el puntaje de 1 auto. Se
considera el análisis de los indicadores de calidad de los
productos producidos y se extraen conclusiones sobre
su inconsistencia con los valores normativos
establecidos. Estos principios nos permiten concluir que
sobre la base del trabajo realizado y los resultados
obtenidos, los objetivos del desarrollo de la producción
en el taller para el próximo año deberían ser:
Incremento en la producción de personal de producción
en 7.5%; La organización de la presentación de los
detalles sobre los lugares de trabajo en el sistema
"Kanban" a la vista de la codificación de barras del
90%; Aumentar el nivel de implementación y
distribución del sistema de producción en 0,89 puntos;
Reducción de costos y aumento en la eficiencia de
producción en RUB 11,439,000; Mejora de la calidad del
automóvil producido: DRL: 40,5%; RRD: 175.2%; CPA:
en un 40%. Para lograr esos objetivos, los autores
sugieren las siguientes actividades: Normalización de
los lugares de trabajo en las secciones 425-10, 425-20
CCAD; La introducción de un sistema de tracción para
las piezas de suministro, teniendo en cuenta el código
de barras para los lugares de trabajo de los sitios de
montaje; Revisión de las normas de consumo de
recursos materiales, reemplazo de materiales;
Reducción en el tiempo de finalización por vehículo; En
los sitios de producción del CСAD para organizar y llevar
a cabo capacitación para las herramientas y métodos
del PS GAZ de los líderes del equipo; Realizar trabajos
orientados a eliminar trabajos laboriosos para eliminar
defectos; Integración en la cadena tecnológica del
transportador 425-10 operaciones para instalar la
extensión del techo, la organización de nuevos trabajos;
La organización de la célula de fabricación de la rueda
en las áreas de producción del sitio y la integración del
proceso en la cadena tecnológica del transportador de
ensamblaje.