Pedagogical support of the information-educational environment of the university
Fecha
2019-01-21Autor
VAGANOVA, Ol'ga I.
LEBEDEVA, Tatiana E.
PROKHOROVA, Maria P.
SMIRNOVA, Zhanna V.
SHKUNOVA, Anzhelika A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article describes the successful experience of
using in the Minin Nizhny Novgorod State Pedagogical
University such an electronic environment as Moodle
which provides an opportunity for active participation
in the educational process of students studying
remotely. The article also describes the results of a
poll conducted in 2018 at the Minin Nizhny Novgorod
State Pedagogical University to establish the
effectiveness of using information and communication
technologies in the educational process. The types of
questions that were indicated in the questionnaire for
the respondents are presented. The necessary
changes are proposed to maintain the effectiveness of
pedagogical support of the information and
educational environment. El artículo describe la experiencia exitosa de usar en
la Universidad Pedagógica Estatal Minin Nizhny
Novgorod un entorno electrónico como Moodle, que
brinda la oportunidad de participar activamente en el
proceso educativo de los estudiantes que estudian de
forma remota. El artículo también describe los
resultados de una encuesta realizada en 2018 en la
Universidad Pedagógica Estatal de Minin Nizhny
Novgorod para establecer la efectividad del uso de las
tecnologías de la información y la comunicación en el
proceso educativo. Se presentan los tipos de
preguntas que se indicaron en el cuestionario para los
encuestados. Se proponen los cambios necesarios
para mantener la efectividad del apoyo pedagógico
del entorno informativo y educativo.