Online professional development as a way to provide high quality learning for teachers
Fecha
2019-01-21Autor
KOPZHASSAROVA, Umit K.
AKHMETOV, Dauren R.
MUSTAFINA, Aigerim S.
AKHMETOVA, Dinara R.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The research paper focusses on the problem of
providing high quality professional development for
secondary school teachers. High quality professional
development is characterized by focusing on
expanding teachers’ content and pedagogical
knowledge; ongoing duration; collective participation;
personalization to teachers’ needs and interests.
However, detailed analysis of scholarly articles
indicates that delivering high quality professional
development is expensive and requires variety of
resources, which are not always available. This
research paper attempts to reveal advantages of
online professional development, its effects on
teacher quality and student achievements. Este trabajo se centra en el problema de como
proporcionar desarrollo profesional de alta calidad
para los maestros de secundaria. El desarrollo
profesional de alta calidad se caracteriza por
centrarse en ampliar el contenido docente y el
conocimiento pedagógico; duración continua
participación colectiva; Personalización a las
necesidades e intereses de los docentes. Sin
embargo, el análisis detallado de los artículos
académicos indica que ofrecer desarrollo profesional
de alta calidad es costoso y requiere una variedad de
recursos, que no siempre están disponibles. Este
trabajo de investigación intenta revelar las ventajas
del desarrollo profesional en línea, sus efectos en la
calidad de los docentes y los logros de los
estudiantes.