Students' perception of Virtual Learning Environments and the development of oral communication competence. A case study
Fecha
2019-02-11Autor
ROMERO OLIVA, Manuel F.
CORPAS MARTOS, Alberto
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Oral communicative competence is traditionally
neglected in the development of competence of
students in compulsory education. In a highly
demanding social and professional context, we must
contribute to communication skills in general and to
oral skills in particular. Together with this, given the
digital and changing context in which we find
ourselves, we need to know and master new means of
production and reception of messages mediated by
technology. Virtual Learning Environments open up an
updated field of work that allows for feedback and the
extension of the spatial-temporal limits of the
classroom for the development of orality. La competencia comunicativa oral se encuentra
tradicionalmente desatendida en el desarrollo
competencial del alumnado de las enseñanzas
obligatorias. En un marco social y profesional de
máxima exigencia debemos contribuir a las destrezas
comunicativas en general y a las orales en particular.
Junto a esto, dado el contexto digital y cambiante en
el que nos encontramos, tenemos la necesidad de
conocer y dominar nuevos medios de producción y
recepción de mensajes mediados por la tecnología.
Los Entornos Virtuales de Aprendizaje nos abren un
campo de trabajo actualizado que permite la
retroalimentación y la ampliación de los límites
espaciotemporales del aula para el desarrollo de la
oralidad.