Comparative study of Competences 2.0 between young and senior people. Present time and challenges for their inclusion
Fecha
2019-02-11Autor
GONZÁLEZ García, Erika
AMARO Agudo, Ana
MARTÍNEZ Heredia, Nazaret
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This research compare the digital skills in knowledge and use of ICT
in social communication and collaborative learning, skills useful for
searching and treating information, as well as interpersonal
competence among young and older students from the University of
Granada (Spain). A descriptive study with a quantitative
methodology using the questionnaire as an information tool has
been made. The sample consists of 200 subjects, 100 with ages
between 18 and 22 years of age, and another 100 between 80 and
85 years of age. There is a great difference in their competences,
illustrating the current unequal situation and the need to include
older people in technology as it is important to create learning and
communication contact. Esta investigación compara las habilidades digitales en conocimiento
y uso de las TIC en comunicación social y aprendizaje colaborativo,
habilidades útiles para buscar y tratar información, así como la
competencia interpersonal entre estudiantes jóvenes y mayores de
la Universidad de Granada (España). Se realizó un estudio
descriptivo con una metodología cuantitativa utilizando el
cuestionario como herramienta de información. La muestra consta
de 200 sujetos, 100 con edades entre 18 y 22 años, y otros 100
entre 80 y 85 años de edad. Existe una gran diferencia en sus
competencias, lo que ilustra la actual situación desigual y la
necesidad de incluir a las personas mayores en la tecnología, ya que
es importante crear contacto de aprendizaje y comunicación.