Constructivism and learning by projects: environmental prospective strategies in the classroom of higher education
Fecha
2019-02-11Autor
CARVAJAL, Luis A.
GONZÁLEZ, July S.
MARTÍNEZ, Paula
RAMÍREZ, Víctor A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The variety of pedagogical strategies that can be
implemented in order to guide theoretical and
practical aspects, improve the communication
channels and learning development in students of
higher education. This research shows the significant
experience of the professor-student-community
relationship. The pedagogical strategy was developed
by implementing two phases: theory application in
the classroom and extramural performance. The
extramural phase is developed in two environments:
field research projects in the Meremberg Natural
Reserve and building quality environmental education
in urban green areas. The student stimulates the
teaching-learning-teaching process and training in the
competencies of being, knowing, doing and
undertaking. La variedad de estrategias pedagógicas pueden ser
implementadas para guiar aspectos teóricos y
prácticos, mejorar los canales de comunicación y el
desarrollo del aprendizaje en los estudiantes de
educación superior. Esta investigación documental
muestra la experiencia significativa de la relación
docente-alumno-comunidad. La estrategia pedagógica
se desarrolló mediante la implementación de dos
fases: la aplicación de la teoría en el aula y prácticas
extramural. La fase extramural se desarrolla en dos
entornos: proyectos de investigación de campo en la
Reserva Natural de Meremberg y la construcción de
una educación ambiental de calidad en áreas verdes
urbanas. El alumno estimula el proceso enseñanzaaprendizaje-
enseñanza y fortalece las competencias
de ser, conocer, hacer y emprender.