Information Technology and Marketing: Implications in the educational and labor gap
Fecha
2019-02-11Autor
ARIAS-BOLZMANN, Leopoldo G.
LLANOS, Percy W.
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Mostrar el registro completo del ítemResumen
The academic gap between marketing professionals and information technology (IT) is
conceptually assessed. Both disciplines have rapidly evolved and created a
dependency between them. IT is offering sophisticated tools to "marketers" who have
been taken by surprise and a lot of them have fallen into obsolescence. There is a
shortage of talent to face this opportunity, thereby generating a crisis that few want to
accept and be responsible for. The objective of this article is to entrust each individual
with the opportunity to balance this difference with the educational alternatives that
have arrived. The Massive Open Online Courses (MOOC) are nowadays an important
tool to replace or complement the traditional education and calm the thirst for
learning of the marketing professionals. La brecha académica entre los profesionales de marketing y de tecnología de la
información (TI) se evalúa conceptualmente. Ambas disciplinas han evolucionado
rápidamente y han creado una dependencia entre ellas. La TI ofrece herramientas
sofisticadas a los "mercadólogos" que han sido tomados por sorpresa y muchos de
ellos han caído en la obsolescencia. Hay una escasez de talento para enfrentar esta
oportunidad, generando una crisis que pocos quieren aceptar y ser responsables. El
objetivo de la investigación es confiar a cada individuo la oportunidad de equilibrar
este desfase con las alternativas educativas que han arribado. Los Cursos Abiertos
Masivos en Línea (MOOC), son hoy en día una herramienta importante para
reemplazar o complementar la educación tradicional y calmar así la sed de
aprendizaje de los profesionales del marketing