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dc.contributor.authorBUDOVICH, Lidia S.
dc.date.accessioned2021-12-15T15:11:03Z
dc.date.available2021-12-15T15:11:03Z
dc.date.issued2019-02-18
dc.identifier.issn0798-1015
dc.identifier.other2739-0071
dc.identifier.urihttp://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/5996
dc.description.abstractA mid saturated markets and growing competition when consumer needs can be satisfied in many ways, not many products (services) have unique qualities demanded by the target segment, which would help them stand out against the background of numerous alternative products of competitors. Companies find a way out by applying the experiential marketing that focuses on consumers’ desire to entertain, fulfil their whims and enjoy. The term ‘experiential marketing’ (see below the origin of the term and the characteristic of the approach) is derived from the word ‘empiricism’ taken from the Greek word ‘empeiria’ [ἐμπειρία] meaning ‘experience’) according to which a sensual experience is a source of knowledge and all knowledge is based on experience. Its foundation is underpinned by the following strategic experiential modules (SEMs): Sense, Feel, Think, Act and Relate that are highlighted in accordance with M. Ponty’s Modular Theory of Mind and that represent different types of consumer experiences. Thus, the Feel SEM is a consumer’s emotionally coloured state that occurs as a response to the impact of marketing tools both before and after a purchase, and that manifests itself in the formation of the consumer’s emotional attitude to the advertised product or to the company as a whole. Let us discuss each SEM in detail.en_US
dc.description.abstractcreciente cuando las necesidades del consumidor pueden satisfacerse de muchas maneras, no muchos productos (servicios) tienen cualidades únicas que exige el segmento objetivo, lo que los ayudaría a destacarse en el contexto de numerosos productos alternativos de la competencia. Las empresas encuentran una salida aplicando el marketing experiencial que se centra en el deseo de los consumidores de entretener, satisfacer sus caprichos y disfrutar. El término "marketing experiencial" (ver más abajo el origen del término y la característica del enfoque) se deriva de la palabra "empirismo" tomada de la palabra griega "empeiria" [ἐμπειρία] que significa "experiencia" según la cual un sensual la experiencia es una fuente de conocimiento y todo el conocimiento se basa en la experiencia. Su base está respaldada por los siguientes módulos estratégicos de experiencia (SEM): Sentido, Sentir, Pensar, Actuar y Relacionar que se destacan de acuerdo con la Teoría de la Mente Modular de M. Ponty y que representan diferentes tipos de experiencias del consumidor. Por lo tanto, Feel SEM es un estado de color emocional del consumidor que se produce como respuesta al impacto de las herramientas de marketing antes y después de una compra, y que se manifiesta en la formación de la actitud emocional del consumidor hacia el producto publicitado o hacia la empresa como entero. Vamos a discutir cada SEM en detalleen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherAsociación para el Desarrollo de la Ciencia y la Tecnologíaen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/en_US
dc.subjectExperiential Marketingen_US
dc.subjectCommunicationsen_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectMercadeo Experiencialen_US
dc.subjectComunicacionesen_US
dc.subjectConsumidoresen_US
dc.titleExperiential marketing as a basis for modern communications with consumersen_US
dc.title.alternativeMarketing experiencial como base para las comunicaciones modernas con los consumidoresen_US
dc.typeArticleen_US


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