Economical analysis of MICE tourism development in Kazakhstan
Fecha
2019-02-18Autor
MUSSINA, Kamshat P.
ASSYLKHANOVA, Aigerim Zh.
MUTALIYEVA, Lyailya M.
BAITENOVA, Laura M.
TELEUBAY, Zhanassyl B.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The relevance of this study is determined by the need to develop
MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions) tourism,
which is now characterized by low level of service's quality in
Astana. The purpose of this work is to test methodological and
theoretical bases for studying MICE tourism market, to reveal the
dynamics of its development from economical perspective, as well
as to identify the problems and prospects for MICE travel in
Astana. Leading methods of the research are economic analysis,
marketing research and content analysis. La relevancia de este estudio está determinada por la necesidad
de desarrollar el turismo MICE, que ahora se caracteriza por un
bajo nivel de calidad de servicio en Astana. El propósito de este
trabajo es probar las bases metodológicas y teóricas para estudiar
el mercado turístico de MICE, revelar la dinámica de su desarrollo
desde una perspectiva económica, así como identificar los
problemas y las perspectivas de los viajes de MICE en Astana. Los
principales métodos de investigación son el análisis económico, la
investigación de mercado y el análisis de contenido