The training manual skills of students of stomatologist on simulators of a different level of realism
Fecha
2019-03-06Autor
SEVBITOV, Andrey V.
KUZNETSOVA, Maria Yu.
DAVIDIANTS, Alla A.
BORISOV, Vitaliy V.
DOROFEEV, Aleksey E.
TIMOSHIN, Anton V.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article presents the study results of the training
of stomatological faculty students for manual skills of
the preparation of the first class cavity by Black on
simulators with various levels of realism. Three
groups of 10 students each were trained in three
different methods: teaching only on the phantom,
training only on the simulator, training on both the
phantom and the simulator. As a result of the study, it
has been established that training on phantoms with
different levels of realism is complex, so the authors
consider various combinations of exercises aimed at
obtaining the best result. The proposed concept of
teaching for the preparation skill can be the basis for
the development of a standard curriculum in higher
education. El artículo presenta los resultados del estudio de la
capacitación de profesores de estomatología para las
habilidades manuales de preparación de la primera
clase de cavidades por Black en simuladores con
varios niveles de realismo. Tres grupos de 10
estudiantes fueron entrenados en tres métodos
diferentes: enseñando solo en el fantasma,
entrenando solo en el simulador, entrenando tanto en
el fantasma como en el simulador. Como resultado del
estudio, se ha establecido que la formación de
fantasmas con diferentes niveles de realismo es
compleja, por lo que los autores consideran varias
combinaciones de ejercicios para obtener el mejor
resultado. El concepto propuesto de enseñanza para
la preparación de un plan de estudios estándar para la
educación superior.