Modern Problems in the Implementation of Supplementary Education Training for Specialists in the Russian´s Federation's Reclamation Department
Fecha
2019-03-06Autor
OLGARENKO, Gennady V.
UGRYUMOVA, Alexandra A.
PAUTOVA, Ludmila E.
EZHIKOVA, Tatyana S.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The purpose of this publication was to identified the
most important problems of supplementary education
of specialists of the Reclamation’s Department of the
Russian Federation. At the article the authors used
such methods as logical, economic and situational
analysis. The role of supplementary education is
justified. The dynamics of specialists who have
received this kind of educational training is analysed.
A register of supplementary education’s modern types
for specialists of the Reclamation’s Department was
compiled. The authors proposed a mechanism for
managing the professional development of industry
specialists. The results of the analysis can be used in
the development of state and regional programs on
the different levels. The article reflects the
systematisation of the supplementary education’s
types which can be applied to the meliorative
industry. The mechanism of the professional
development’s management for the specialists of the
Reclamation’s Department of the Ministry of
Agriculture of the Russian Federation is presented.
The work concretises the interrelation of competences
and differences on the skill levels with programs of
advanced training and retraining. The necessity of the
built-in legislative mechanisms which are stimulated
the specialists to the constant professional growth is
revealed. A prescriptive method for recruiting of
trained specialists is proposed. The necessity of fixing mandatory certification of educational programs is
proved. The integration of specialists certification of
the federal state budget institutions of the
Reclamation’s Department into the system of
professional development and retraining of specialists
is substantiated. El propósito de esta publicación fue identificar los
problemas más importantes de la educación
complementaria de los especialistas del Departamento
de Reclamación de la Federación Rusa. En el artículo
los autores utilizaron métodos como el análisis lógico,
económico y situacional. El papel de la educación
complementaria está justificado. Se analiza la
dinámica de los especialistas que han recibido este
tipo de formación educativa. Se compiló un registro
de los tipos modernos de educación suplementaria
para especialistas del Departamento de Reclamación.
Los autores propusieron un mecanismo para gestionar
el desarrollo profesional de los especialistas de la
industria. Los resultados del análisis se pueden utilizar
en el desarrollo de programas estatales y regionales
en los diferentes niveles. El artículo refleja la
sistematización de los tipos de educación
complementaria que se pueden aplicar a la industria
de mejora. Se presenta el mecanismo de gestión de
desarrollo profesional para los especialistas del
Departamento de Reclamación del Ministerio de
Agricultura de la Federación de Rusia. El trabajo
concreta la interrelación de competencias y
diferencias en los niveles de habilidad con programas
de capacitación avanzada y reciclaje. Se revela la
necesidad de los mecanismos legislativos
incorporados que estimulan a los especialistas para el
crecimiento profesional constante. Se propone un método prescriptivo para el reclutamiento de
especialistas capacitados. Se prueba la necesidad de
fijar la certificación obligatoria de los programas
educativos. La integración de la certificación de
especialistas de las instituciones presupuestarias del
estado federal del Departamento de Reclamación en
el sistema de desarrollo profesional y capacitación de
especialistas está justificada.