Mostrar el registro sencillo del ítem
Linguodidactic modelling in teaching foreign languages to bilingual children
dc.contributor.author | GUZHELYA, Dmitry Yurievich | |
dc.contributor.author | BIRYUKOVA, Yulia Nickolaevna | |
dc.contributor.author | SHCHERBAKOVA, Olga Maratovna | |
dc.contributor.author | AKHNINA, Kristina Valerievna | |
dc.contributor.author | MASLOVA, Irina Borisovna | |
dc.date.accessioned | 2022-01-17T13:40:02Z | |
dc.date.available | 2022-01-17T13:40:02Z | |
dc.date.issued | 2019-03-06 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/6166 | |
dc.description.abstract | The main goal of the article is to work out a linguodidactic model of teaching foreign languages to bilingual children and identify its main components. For this purpose, various scientific materials were analyzed, including methods for teaching foreign languages, sociology, culturology, psychology, and linguistics. The work included interviews with parents and teachers of bilingual children, direct observations over bilingual children, and a questionnaire survey of teachers. The main characteristics were identified and integrated into the linguodidactic model of bilingual children. | en_US |
dc.description.abstract | El objetivo principal del artículo es elaborar un modelo lingüístico de enseñanza de idiomas extranjeros a niños bilingües e identificar sus componentes principales. Para este propósito, se analizaron diversos materiales científicos, incluidos métodos para la enseñanza de lenguas extranjeras, sociología, culturología, psicología y lingüística. El trabajo incluyó entrevistas con padres y maestros de niños bilingües, observaciones directas sobre niños bilingües y una encuesta de cuestionarios a maestros. Las principales características fueron identificadas e integradas en el modelo linguodidáctico de niños bilingues. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Asociación para el Desarrollo de la Ciencia y la Tecnología | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | linguodidactic model of teaching foreign languages to bilingual children | en_US |
dc.subject | technologies of teaching foreign languages to bilingual children | en_US |
dc.subject | components of the model | en_US |
dc.subject | modelo lingüístico de enseñanza de idiomas extranjeros a niños bilingües | en_US |
dc.subject | tecnologías de enseñanza de idiomas extranjeros a niños bilingües | en_US |
dc.subject | componentes del modelo | en_US |
dc.title | Linguodidactic modelling in teaching foreign languages to bilingual children | en_US |
dc.title.alternative | Linguo Modelación didáctica en la enseñanza de lenguas extranjeras a niños bilingües | en_US |
dc.type | Article | en_US |