A duoethnography study. How people’s life histories shape their current academic beliefs
Resumen
The aim of this research study is to analyze how
people’ life-history influence their academic and
instructional decision. To do so, it was applied a
duoethnography study framed by an interpretivism
theoretical-foundation based on a constructionism
epistemology. It was also implemented some research
techniques like semi-structured in-depth interviews,
critical-journals, and transcripts to gather the
information and the analysis was conducted through
an inductive process based on dual learning and
inquiry conversations, considering the learning
partnership model (Baxter & King, 2004). El objetivo de este estudio es analizar como las
historias de vida de la personas influencian sus
decisiones académicas/instrucción. Para lograr esto,
se aplicó un estudio duo-etnográfico enmarcado con
una fundamentación teórica de interpretación basado
en epistemología constructivista. También fueron
implementadas algunas técnicas de investigación
como entrevistas semi-estructuradas, diarios críticos
y transcripciones para recolectar la información; el
análisis fue realizado a través de un proceso-inductivo
basado en aprendizaje-dual y conversaciones
considerando un modelo de aprendizaje-de-parejas
(Baxter & King, 2004).