Conditions for the Formation of Professional Competence of an Intending Geography Teacher
Fecha
2019-03-25Autor
MIZAMBAEVA, Ferizat K.
BAIMYRZAEV, Kuat M.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Geography as a subject plays an important role in the
study of the geographical environment in its relation
to the life and activities of a person and society. At
present moment, there is a shortage of competent
geography teachers with sufficient methodological
preparation; thus, it is necessary to develop a new
approach to planning and implementation of relevant
programs at a teacher training university. The authors
emphasize the need to improve the methodological
foundations of the intending geography teachers'
preparation. The article considers the main aspects of
the contents and essence of the professional
competence of students majoring in Education with a
focus on the specifics of their professional training.
The article provides theoretical substantiation of
pedagogical conditions that ensure the effective
formation of professional competence of intending
teachers of Geography during their study at
university. Nowadays, society requires teacher
training universities to prepare teachers capable of
solving tasks set for them independently and
creatively, as well as to be able to independently
search for new geographic knowledge and apply it in
non-standard situations. La geografía como materia desempeña un papel
importante en el estudio del entorno geográfico en su
relación con la vida y las actividades de una persona y
la sociedad. En el momento presente, hay una
escasez de profesores de geografía competentes con
suficiente preparación metodológica; por lo tanto, es
necesario desarrollar un nuevo enfoque para la
planificación e implementación de programas
relevantes en una universidad de formación docente.
Los autores enfatizan la necesidad de mejorar los
fundamentos metodológicos de la preparación de los
profesores de geografía. El artículo considera los
aspectos principales de los contenidos y la esencia de
la competencia profesional de los estudiantes que se
especializan en educación con un enfoque en los
aspectos específicos de su formación profesional. El
artículo proporciona una fundamentación teórica de
las condiciones pedagógicas que aseguran la
formación efectiva de la competencia profesional de
los futuros profesores de geografía durante su estudio
en la universidad. Hoy en día, la sociedad requiere
que las universidades de formación docente preparen
profesores capaces de resolver tareas que se les
asignen de forma independiente y creativa, así como
que puedan buscar de forma independiente nuevos
conocimientos geográficos y aplicarlos en situaciones no estándar