The role of the university educational environment in the development of student ´s awareness of a healthy lifestyle
Fecha
2019-03-25Autor
OLESOVA, Antonina P.
VASILYEVA, Marianna I.
PROTODYAKONOVA, Marianna N.
BUGAEVA, Lyubov P.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The state requires educational institutions to promote a
healthy lifestyle among children and students, and the
importance of this task determines the relevance of the
research. In this article the authors indentified the impact of
the university educational environment on promoting
awareness of the significant components of a healthy lifestyle
among students attending non-major classes of PE (??)and
sports. The authors used a set of methods: theoretical ones –
the study and analysis of publications; empirical – the study
of teaching experience, the analysis of educational and
methodological documents, and a survey; statistical – data
collection, factor analysis and ranking. Having explored the
teaching experience of the North-Eastern Federal University
(NEFU) from the perspective of the considered issue, the
authors found out that the educational environment created at
the university provides ample opportunities for students to
develop a healthy lifestyle. To achieve this aim, the NEFU
carries out a range of educational, methodological, research,
physical culture activities and sports. The survey conducted
among students attending non-major PE and sports classes at
the NEFU demonstrated their awareness of the importance of
physical activities and sports, as well as eating habits
necessary for maintaining physical health. At the same time,
the survey revealed the need to increase the theoretical and
knowledge aspects of this work and make adjustments to it to
ensure a more holistic view on the components of a healthy
lifestyle, the importance of maintaining and improving both
physical and psycho-emotional health, as well as some
subjective factors. El estado exige que las instituciones educativas promuevan un
estilo de vida saludable entre los niños? y estudiantes, y la
importancia de esta tarea determina la relevancia de la
investigación. En este artículo, los autores identificaron el
impacto del entorno educativo universitario en la promoción
del conocimiento de los componentes significativos de un
estilo de vida saludable entre los estudiantes que asisten a
clases no principales de educación física y deportes. Los
autores utilizaron un conjunto de métodos: los teóricos: el
estudio y análisis de las publicaciones; empírico: el estudio de
la experiencia docente, el análisis de documentos educativos y
metodológicos y una encuesta; Estadística: recolección de
datos, análisis factorial y clasificación. Habiendo explorado la
experiencia docente de la Universidad Federal del Noreste
(NEFU) desde la perspectiva del tema considerado, los autores
descubrieron que el entorno educativo creado en la
universidad brinda amplias oportunidades para que los
estudiantes desarrollen un estilo de vida saludable. Para
lograr este objetivo, la NEFU lleva a cabo una serie de
actividades educativas, metodológicas, de investigación,
cultura física y deportes. La encuesta realizada entre
estudiantes que asisten a clases de educación física y
deportes no importantes en la NEFU demostró que estaban
conscientes de la importancia de las actividades físicas y
deportivas, así como los hábitos alimenticios necesarios para
mantener la salud física. Al mismo tiempo, la encuesta reveló
la necesidad de aumentar los aspectos teóricos y de
conocimiento de este trabajo y realizar ajustes para garantizar
una visión más holística de los componentes de un estilo de
vida saludable, la importancia de mantener y mejorar tanto la
física como la psicoactiva. Salud emocional, así como algunos
factores subjetivos.