Mostrar el registro sencillo del ítem
The role of the university educational environment in the development of student ´s awareness of a healthy lifestyle
dc.contributor.author | OLESOVA, Antonina P. | |
dc.contributor.author | VASILYEVA, Marianna I. | |
dc.contributor.author | PROTODYAKONOVA, Marianna N. | |
dc.contributor.author | BUGAEVA, Lyubov P. | |
dc.date.accessioned | 2022-01-18T16:02:27Z | |
dc.date.available | 2022-01-18T16:02:27Z | |
dc.date.issued | 2019-03-25 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/6231 | |
dc.description.abstract | The state requires educational institutions to promote a healthy lifestyle among children and students, and the importance of this task determines the relevance of the research. In this article the authors indentified the impact of the university educational environment on promoting awareness of the significant components of a healthy lifestyle among students attending non-major classes of PE (??)and sports. The authors used a set of methods: theoretical ones – the study and analysis of publications; empirical – the study of teaching experience, the analysis of educational and methodological documents, and a survey; statistical – data collection, factor analysis and ranking. Having explored the teaching experience of the North-Eastern Federal University (NEFU) from the perspective of the considered issue, the authors found out that the educational environment created at the university provides ample opportunities for students to develop a healthy lifestyle. To achieve this aim, the NEFU carries out a range of educational, methodological, research, physical culture activities and sports. The survey conducted among students attending non-major PE and sports classes at the NEFU demonstrated their awareness of the importance of physical activities and sports, as well as eating habits necessary for maintaining physical health. At the same time, the survey revealed the need to increase the theoretical and knowledge aspects of this work and make adjustments to it to ensure a more holistic view on the components of a healthy lifestyle, the importance of maintaining and improving both physical and psycho-emotional health, as well as some subjective factors. | en_US |
dc.description.abstract | El estado exige que las instituciones educativas promuevan un estilo de vida saludable entre los niños? y estudiantes, y la importancia de esta tarea determina la relevancia de la investigación. En este artículo, los autores identificaron el impacto del entorno educativo universitario en la promoción del conocimiento de los componentes significativos de un estilo de vida saludable entre los estudiantes que asisten a clases no principales de educación física y deportes. Los autores utilizaron un conjunto de métodos: los teóricos: el estudio y análisis de las publicaciones; empírico: el estudio de la experiencia docente, el análisis de documentos educativos y metodológicos y una encuesta; Estadística: recolección de datos, análisis factorial y clasificación. Habiendo explorado la experiencia docente de la Universidad Federal del Noreste (NEFU) desde la perspectiva del tema considerado, los autores descubrieron que el entorno educativo creado en la universidad brinda amplias oportunidades para que los estudiantes desarrollen un estilo de vida saludable. Para lograr este objetivo, la NEFU lleva a cabo una serie de actividades educativas, metodológicas, de investigación, cultura física y deportes. La encuesta realizada entre estudiantes que asisten a clases de educación física y deportes no importantes en la NEFU demostró que estaban conscientes de la importancia de las actividades físicas y deportivas, así como los hábitos alimenticios necesarios para mantener la salud física. Al mismo tiempo, la encuesta reveló la necesidad de aumentar los aspectos teóricos y de conocimiento de este trabajo y realizar ajustes para garantizar una visión más holística de los componentes de un estilo de vida saludable, la importancia de mantener y mejorar tanto la física como la psicoactiva. Salud emocional, así como algunos factores subjetivos. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Asociación para el Desarrollo de la Ciencia y la Tecnología | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | University Educational Environment | en_US |
dc.subject | Student´s Healthy Lifestyle Promotion | en_US |
dc.subject | State Educational Policies | en_US |
dc.subject | Ambiente educativo universitario | en_US |
dc.subject | Promoción del estilo de vida saludable de los estudiantes | en_US |
dc.subject | Políticas educativas estatales | en_US |
dc.title | The role of the university educational environment in the development of student ´s awareness of a healthy lifestyle | en_US |
dc.title.alternative | El papel del entorno educativo universitario en el desarrollo de la conciencia de los estudiantes sobre un estilo de vida saludable | en_US |
dc.type | Article | en_US |