Estimating the Prime Cost of Information Products
Fecha
2019-03-31Autor
LIMAREV, Pavel V.
LIMAREVA, Yulia A.
SHKURKO, Natalja S.
SLOZHENIKINA, N.S.
EREKLINTSEVA, E.V.
GAFUROVA, Vasilya M.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Nowadays, information is one of the main products in
all markets, from local to global ones. However, there
is still no consistent theory that would take into
account the specifics of the information product as a
commodity and that satisfy all economists. Although
information has been used as a commodity for quite a
while and on a large scale, pricing for information
products is carried out inconsistently, this means a
considerable inconvenience to both producers and
consumers. Therefore, pricing must necessarily
consider the prime cost of information products, even
when there is no profit from the sale of these
products or it is not obvious. The goal of this research
is to develop principles for calculating the prime cost
of information distributed on publicly available media. Hoy en día, la información es uno de los principales
productos en todos los mercados, desde los locales
hasta los globales. Sin embargo, todavía no existe
una teoría coherente que tenga en cuenta los
aspectos específicos del producto de información
como un producto y que satisfaga a todos los
economistas. Si bien la información se ha utilizado
como un producto durante bastante tiempo y en gran
escala, los precios de los productos de información se
llevan a cabo de manera inconsistente, esto significa
un inconveniente considerable tanto para los
productores como para los consumidores. Por lo
tanto, la fijación de precios debe considerar
necesariamente el costo principal de los productos de
información, incluso cuando no se obtiene ningún
beneficio de la venta de estos productos. El objetivo
de esta investigación es desarrollar principios para
calcular el costo principal de la información distribuida
en los medios disponibles públicamente.
Colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Managing the information potential of a construction company in the transition to a digital economy
ESETOVA, Aida M.; ISMAILOVA, Shani T.; EMIRBEKOVA, Dzhaminat R.; PAVLUCHENKO, Elena I.; YUSUFOVA, Agahanum M. (Asociación para el Desarrollo de la Ciencia y la Tecnología, 2019-04-29)The relevance of the study is determined by the need to improve the effectiveness of the strategy for the information society development, ensuring the achievement of the strategic goals of sustainable development of ... -
Knowledge Society: Essence, Conceptual Models, and Potential for Implementation
SAGIKYZY, Ayazhan; UYZBAYEVA, Anar; AKHMETOVA, Gaukhar; KOZHAMZHAROVA, Maira; AUBAKIROVA, Saltanat (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-30)This article examines the concept of knowledge society by comparing it to information and postindustrial societies. Despite the similarity of characteristics, these concepts are different and they contain distinctive ... -
Accounting information systems as a critical success factor for increased quality of accounting information
MEIRYANI; SUZAN, Leny; TSUDRAJAT, Jajat; DAUD, Zaidi Mat (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-30)Accounting information systems within the company add value to the company, such as accurate and timely information so as to perform key activities in value chain effectively and efficiently, improve quality and improve ...