The impact of education on the attitudes of the local population towards migrants (the case of European countries)
Fecha
2019-04-15Autor
PROKHODA, Vladimir A.
KURBANOV, Artemiy R.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This article deals with the results of a cross-country
comparative sociological study. It is noted that there
is a statistically significant direct correlation between
the attitude of respondents to migrants and the level
of their education in all European countries included in
the study, except Russia, the Russians perceive
migrants rather negatively. It concludes that the
contemporary Russian high school fails to implant the
sociocultural behavioral patterns that contribute to
shaping a tolerant attitude towards migrants. Este artículo analiza los resultados de la investigación
sociológica comparativa entre países. Se observa que
existe una correlación directa estadísticamente
significativa entre la actitud de los encuestados hacia
los migrantes y el nivel de educación en todos los
países europeos incluidos en el estudio, excepto en
Rusia, los rusos perciben a los migrantes de manera
bastante negativa. Se concluye que la educación
superior rusa moderna no es capaz de introducir
comportamientos socioculturales que promuevan la
formación de una actitud tolerante hacia los
migrantes.