Mostrar el registro sencillo del ítem
Implementation of the model of the self-education pedagogical support for university students in the Republic of Saha (Yakutia)
dc.contributor.author | DMITRIEVA, Stepanida Nikolaevna | |
dc.contributor.author | EVDOKAROVA, Tuyara Valeryanovna | |
dc.contributor.author | ABRAMOVA, Natalya Andreevna | |
dc.contributor.author | OKONESHNIKOVA, Nadezhda Vladimirovna | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:53:35Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:53:35Z | |
dc.date.issued | 2019-04-15 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/6521 | |
dc.description.abstract | This article focuses on the problem of the pedagogical support for students' self-education as part of the higher education at the Teacher Training Institute of the Ammosov North-Eastern Federal University in the Republic of Sakha (Yakutia). The purpose of the article is to describe the step-by-step implementation of the pedagogical support model for students' selfeducation. The authors developed and practically verified the pedagogical support model for the university students’ self-education, and identified preparedness for pedagogical conditions of selfeducation support. The implementation of this model at the university has increased the students’ need for self-education, the future teachers’ ability and willingness to carry out pedagogical activities in the educational process; the formedness of professional and research competencies contributed to the professional and personal development of future teachers. | en_US |
dc.description.abstract | Este artículo se centra en el problema del apoyo pedagógico para la autoeducación de los estudiantes como parte de la educación superior en el Instituto de Formación de Profesores de la Universidad Federal del Noreste de Ammosov en la República de Sakha (Yakutia). El propósito del artículo es describir la implementación paso a paso del modelo de apoyo pedagógico para la autoeducación (aprender por sí mismo) de los estudiantes. Los autores desarrollaron y verificaron un modelo de apoyo pedagógico para la autoeducación de los estudiantes universitarios, e identificaron la preparación para las condiciones pedagógicas del apoyo a la autoeducación. La implementación de este modelo en la universidad ha aumentado la necesidad de autoeducación de los estudiantes, la capacidad de los futuros docentes y la voluntad de llevar a cabo actividades pedagógicas en el proceso educativo; La formación de competencias profesionales y de investigación contribuyó al desarrollo profesional y personal de los futuros docentes | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Asociación para el Desarrollo de la Ciencia y la Tecnología | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | Self-education | en_US |
dc.subject | pedagogical support | en_US |
dc.subject | professional competence | en_US |
dc.subject | students | en_US |
dc.subject | vocational training | en_US |
dc.subject | Autoeducación | en_US |
dc.subject | apoyo pedagógico | en_US |
dc.subject | competencia profesional | en_US |
dc.subject | estudiantes | en_US |
dc.subject | formación profesional | en_US |
dc.title | Implementation of the model of the self-education pedagogical support for university students in the Republic of Saha (Yakutia) | en_US |
dc.title.alternative | Implementación del modelo de autoaprendizaje, de apoyo pedagógico, para estudiantes universitarios en la República del Saha (Yakutia) | en_US |
dc.type | Article | en_US |