Strategic management of small innovative enterprises at russian universities: History, experience, current state, and prospects
Fecha
2019-04-13Autor
GOSTEV, Aleksandr N.
TURKO, Tamara I.
PETROVA, Olga V.
RODIONOVA, Galina G.
ANDREEV, Yurii N.
LUKASHEVA, Nataliya A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The aim of the article is to present the results of sociological
research into the experience and prospects of strategic
management of small innovative enterprises at Russian higher
education institutions. The article analyzes statistics and
effectiveness of Russian and foreign innovative enterprises,
describes their specific features and problems, presents the
contents of the systems of strategic management of innovative
activity, legal and organizational support of this social
phenomenon. The Soviet traditions of record keeping and
implementation of new knowledge into production are highlighted
and compared with the modern practices in Russia and other
countries. The authors substantiate the direct correlation between
the effectiveness of innovative activities conducted by enterprises
at higher education institutions and the degree of their
incorporation into the traditional production of the corresponding
region. The article outlines the prospects for small innovative
enterprises at Russian higher education institutions against the
backdrop of the evolving digital economy and development of
electronic information systems. El objetivo del artículo es presentar los resultados de la
investigación sociológica sobre la experiencia y las perspectivas
de la gestión estratégica de pequeñas empresas innovadoras en
las instituciones de educación superior rusas. El artículo analiza
las estadísticas y la eficacia de las empresas innovadoras rusas y
extranjeras, describe sus características y problemas específicos,
presenta los contenidos de los sistemas de gestión estratégica de
la actividad innovadora, el apoyo legal y organizativo de este
fenómeno social. Las tradiciones soviéticas de mantenimiento de
registros y la implementación de nuevos conocimientos en
producción se destacan y comparan con las prácticas modernas
en Rusia y otros países. Los autores fundamentan la correlación
directa entre la efectividad de las actividades innovadoras
realizadas por las empresas en instituciones de educación
superior y el grado de su incorporación a la producción tradicional
de la región correspondiente. El artículo describe las perspectivas
de las pequeñas empresas innovadoras en las instituciones de
educación superior rusas en el contexto de la evolución de la
economía digital y el desarrollo de los sistemas de información
electrónica.