Technologies of managing students’ creative activities: differentiated instruction
Resumen
The purpose of the study is to substantiate the
fruitfulness of differentiation and reveal its specifics in
the university educational process. Differentiated
instruction has significant potential for the formation
of students’ readiness for creative self-development in
the context of the humanitarization of education,
inclusive education, and their intensive transition to
the digital format. Ammosov North-Eastern Federal
University of the Russian Federation, a conclusion has
been made on the use of differentiation as a tool for
creating a developing educational environment of the
university. It is effective as a technology focused on
improving the personality of a student, their creative
potential, intellectual abilities, and personal qualities. El propósito del estudio es probar la fecundidad de la
diferenciación y revelar sus aspectos específicos en el
proceso educativo universitario. La instrucción
diferenciada tiene un potencial significativo para la
formación de la preparación de los estudiantes para el
autodesarrollo creativo en el contexto de la
humanización de la educación, la educación inclusiva
y su transición intensiva al formato digital. En la
Universidad Federal Nororiental de la Federación Rusa
de Ammosov, se ha llegado a una conclusión sobre el
uso de la diferenciación como herramienta para crear
un entorno educativo en desarrollo en la universidad.
Es eficaz como una tecnología enfocada en mejorar la
personalidad de un estudiante, su potencial creativo,
habilidades intelectuales y cualidades personales.