Gender Discrepancies Concerning Social Media Usage and its Influences on Students Academic Performance
Ver/
Fecha
2021-02-15Autor
ALI, SANA
QAMAR, AYESHA
HABES, MOHAMMED
AL ADWAN, MUHAMMAD NOOR
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Due to the ease of access and technological progression, social networking sites have deeply rooted in our lives. This study scientifically scrutinized gender discrepancies concerning social media usage and its influences on academic performance. Results revealed explicit differences between social media usage among teenage boys and girls. Boys mainly use social media for communication and interaction, while girls use social networking sites for educational purposes. Moreover, results also affirmed a strong positive correlation between social media usage and students’ academic performance. Therefore, the researchers recommended further evaluation of other facets of social media to analyze their usage and its impacts on students’ educational performance. Debido a la facilidad de acceso y la progresión tecnológica, los sitios de redes sociales están profundamente arraigados en nuestras vidas. Este estudio examinó científicamente las discrepancias de género con respecto al uso de las redes sociales y sus influencias en el rendimiento académico. Los resultados revelaron diferencias explícitas entre el uso de las redes sociales entre niños y niñas adolescentes. Los niños usan principalmente las redes sociales para comunicarse e interactuar, mientras que las niñas usan los sitios de redes sociales con fines educativos. Además, los resultados también afirmaron una fuerte correlación positiva entre el uso de las redes sociales y el rendimiento académico de los estudiantes. Por lo tanto, los investigadores recomendaron una evaluación adicional de otras facetas de las redes sociales para analizar su uso y su impacto en el desempeño educativo de los estudiantes.
Colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Social Advertising: A Russian Perspective
POPKOVA, Elena G.; LITVINOVA, Tatiana; MITINA, Maria А.; FRENCH, Jeff (Asociación para el Desarrollo de la Ciencia y la Tecnología, 2017-09-28)The lack of clearly defined legislative norms which seek to inform and where necessary control relations between state and organisations who use social advertising can create barriers to developing and implementing ... -
Conceptual model of performance evaluation of the social insurance system of Russia
Artemov, Vladimir A .; Nekrasov, Aleksandr V.; Ilyin, Aleksey E. (Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-10-07)The social and economic development rate of the society is expressed with quality and quantity indices of the social policy performed by the state. It is also expressed with providing the whole society or its particular ... -
ADOPCIÓN DE TECNOLOGÍAS POR PRODUCTORES AGRÍCOLAS DE LA LOCALIDAD COSMITO, REGIÓN DEL BIOBÍO, CHILE
Jaramillo, Cristian; Cid, Beatriz; Cancino, Ronald (Universidad de Los Andes, 2018-12-05)Los discursos sobre la adopción y adaptación de innovaciones tecnológicas por parte de pequeños agricultores periurbanos ubicados en la localidad de Cosmito (en la Región del Biobío, Chile) expresa un fenómeno complejo, el ...