Mostrando ítems 441-460 de 781

    • Efecto de las promociones en la intención de compra de un smartphone 

      CADENA, Javier B.; ARIZA, Miller J.; GRILLO, Nathalia (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-05-09)
      Las promociones en precio son una estrategia de marketing utilizada por las empresas para incrementar sus ventas. Mediante una encuesta a 358 personas y un análisis descriptivo y de clúster, se estableció el perfil ...
    • Inclusion of the first employment of Young people in the labour market 

      REDONDO, Marlen I.; DUQUE, Cristian C.; CASTAÑO, Juan M.; RÍOS, Karen; TAPASCO, Alejandro (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      This article approaches the problem of first Employment in the Metropolitan Area Central West, Colombia by answering the following questions: What are the main findings of the School to Work Transition Survey? What is ...
    • Birth and death enterprises in Russia: Sectorial and regional characteristics 

      PINKOVETSKAIA, Iuliia; KRYUKOVA, Liudmila; LYUBOVTSEVA, Elena (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      The objective of this research is to assess the prevailing demography of enterprises in Russia, creation rates and liquidation. In the process of research the following indicators were examined for 19 types of economic ...
    • Análisis de las relaciones entre el amor y la lealtad a la marca desde la perspectiva del comportamiento del consumidor 

      OTERO G., María C.; GIRALDO P., Wilson (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      El propósito de este estudio es analizar las relaciones entre el amor y la lealtad a la marca desde la visión del consumidor. Este estudio de caso cuantitativo se centra en una marca de productos lácteos correspondiente ...
    • Evaluación del impacto en las características de accesibilidad al centro histórico de Manizales (Colombia) a partir de una propuesta de redireccionamiento vial 

      GÓMEZ, Juan; ESCOBAR, Diego A.; RUIZ, Santiago (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      Principios de la movilidad sostenible y el urbanismo buscan desincentivar el uso del vehículo privado y en ocasiones peatonalizar espacios emblemáticos de una ciudad. En esta investigación se busca proponer un ...
    • Planning strategy for the creation of the technical complex products 

      KHMELEVOY, Vladimir V.; VNUCHKOV, Yuri V. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-03-09)
      The integrated approach to the development of a planning strategy for the creation of technically complex products (TCP) is proposed. It is based on the concept of the extended life cycle of TCP and includes three ...
    • Transformation of business models in the mode of the Russian economy digitalization 

      NOSOVA, Svetlana S.; MAKAR, Svetlana V.; GERASIMENKO, Tatiana I.; MEDVEDEVA, Olga E.; ABDULOV, Rafael E. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      The article was assessed for the role of digital business as a factor for the growth of the Russian economy, which ultimately contributes to the creation of a new technological foundation for overcoming turbulence in the ...
    • Wind energy analysis in use and implementation in Mexico 

      SILVA, Jorge A. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      There is a lack of research into the way that wind power can be used in Mexico. The purpose of this systematic literature review is to highlight how the government of Mexico has developed and implemented projects aimed ...
    • Digital economy and its influence on competitiveness of countries and regions 

      MIETHLICH, Boris; BELOTSERKOVICH, Denis; ABASOVA, Samira; ZATSARINNAYA, Еlena; VESELITSKY, Oleg (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      The article defined digital economy from technological, industrial, process, and social perspectives. A SWOT analysis revealed the strengths, weaknesses, opportunities and threats associated with the digital economy. ...
    • Methodological basis for measuring the quality of life as an economic category 

      GULIYEVA, Aygun E. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      The article discloses the concept of quality of life in relation to the level of consumer freedom, which enables a person to develop and realize his/her human potential. The study develops a methodological approach to ...
    • Systemic and harmonious model of the entrepreneur 

      PONOMAREV, Oleg B. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      he modern theory of business economics is perceived by some scholars as an eclectic combination of different types of knowledge. The article offers a systemic look at the main provisions of this theory, solves a number ...
    • Modeling the influence of economic factors on the management of business processes of cluster association enterprises 

      VOYNARENKO, Mykhaylo; DYKHA, Mariia V.; НUROCHKINA, Viktoriya V.; MENCHYNSKA, Olena M. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      The proposed approach can be used to determine the impact of factors on the performance of enterprises when creating cluster associations in different industries; enables forecasting of the results of activity of enterprises ...
    • Estimación del tamaño de la economía sumergida en Ecuador a través del Modelo MIMIC 

      RUESGA, Santos M.; PÉREZ, Laura; DELGADO, Jorge L. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      El artículo tiene como objetivo estimar el tamaño de la Economía Sumergida en Ecuador. La metodología es cuantitativa – causal, donde se utiliza el modelo de ecuaciones estructurales, MIMIC, en una serie de tiempo de ...
    • Company information resource management as a corporate risk management tool 

      PRASOLOV, Valeriy I.; HAJIYEV, Seymur O.; STOVOLOS, Nadiya B.; GUROVA, Tatyana I.; BOZHKO, Lesya M.; SULTANOVA, Naila I. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
    • Assessing digital maturity of organizations 

      VARNAVSKIY, Andrew V.; VOLKOVA, Elena S.; GRUZINA, Yuliya M; BURYAKOVA, Anastasiya O.; KLIMOVA, Elizaveta A (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      The authors proposed a mathematical model of the level of development of digital leadership. There are five areas, which include both quantitative and qualitative criteria. Using the lower level of the hierarchy, the ...
    • Diagnóstico Ambiental Participativo: um estudo de caso em comunidades do entorno da lagoa do Aguiar – Aracruz/ES (Brasil) 

      BIANCHINI, Claudia Rosa Zucoloto; OLIVEIRA, Lilian Pittol Firme de (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      O Brasil é um país rico em recursos naturais com grande potencial de recursos hídricos. O uso desordenado desses recursos resultou na degradação ambiental. Como consequência, observa-se efeitos como a crise hídrica no ...
    • Modern recruitment approaches in personnel selection 

      Kraev, Vyacheslav M.; Tikhonov, Alexey I. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      Personnel selection, as well as any business process, should meet modern requirements for minimal personnel risks, appropriate value and high efficiency. The introduction of modern innovative technologies allows meeting ...
    • Clusterización de empresas sustentables de la bolsa mexicana de valores 

      MARTÍNEZ, Dolores G.; ESPITIA, Irma C.; ALFARO, Gerardo G. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      Este artículo es una aplicación de la teoría de las afinidades propuesta por Kaufmman y Gil-Aluja para identificar subconjuntos de empresas sustentables mexicanas de acuerdo a su nivel de afinidad en los criterios de ...
    • Predictores de satisfacción con la calidad de vida en adultos mayores de Ecuador 

      ARÉVALO, Danny X.; GAME, Cinthya I.; PADILLA, Carmen P.; WONG, Nancy I. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      El propósito del estudio consistió en entregar nuevas evidencias sobre los predictores del bienestar subjetivo de adultos mayores en la transición de la tercera a la cuarta edad. Se aplicó una encuesta a una muestra ...
    • Turismo y nuevas tecnologías: aplicación móvil para promover el turismo gastronómico 

      SALAZAR, Diana P.; SALAZAR, Lenin B.; PARRA, Daysi J.; GUERRERO, Mario R. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-04-09)
      iste una gran diversidad de gastronomía tradicional en el Ecuador, por lo general ofertada a través de negocios modestos con limitada difusión. En la actividad turística actual la comunicación digital es esencial para ...