Management of the Faculty of Administrative and Economic Sciences of the Technical University of Manabí, Ecuador, from the perspective of the learning organization model (Intelligent organizations)
Fecha
2019-05-27Autor
CÁRDENAS VÉLEZ, Ceciclia K.
ESCOBAR GARCÍA, Martha C.
FLORES-URBÁEZ, Matilde J.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This research analyzed the management of the
Faculty of Economic Science at the Technical
University of Manabí, Ecuador based on Senge's Five
Disciplines. The Sample consisted of 82 professors.
The instrument to gather the data was a
questionnaire. Results revealed that most of them
perceived the Faculty as a Learning Organization. As a
conclusion outstands the need to deepen through
future researches the study of those disciplines that
received negative rankings such as Shared Vision,
Mental Models and Team Learning. Esta investigación analizó la administración de la
Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad
Técnica de Manabí, Ecuador, basada en las Cinco
Disciplinas de Senge. La muestra consistió en 82
profesores. El instrumento para recopilar los datos fue
un cuestionario. Los resultados revelaron que la
mayoría de ellos percibía la Facultad como una
Organización de Aprendizaje. Como conclusión, se
destaca la necesidad de profundizar a través de
investigaciones futuras sobre el estudio de aquellas
disciplinas que recibieron clasificaciones negativas
como Visión compartida, Modelos mentales y Aprendizaje en equipo