The use of WebQuests in foreign language training of students of nonlinguistic specialties
Fecha
2019-06-10Autor
SHUTENKO, Andrey I.
SHUTENKO, Elena N.
RYZHKOVA, Inna V.
KORENEVA, Anastasia V.
SIDOROVA, Magrarita I.
ROTARYANU, Lubov A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The purpose of this study is to establish the
advantages of using WebQuests in foreign language
training of students of non-linguistic specialties. The
methodology is based on the informationconstructivist
approach in pedagogy. The structure of
foreign language competence is presented, which
includes linguistic, discursive, strategic, sociocultural,
pragmatic and personal components. The results
showed that with the help of WebQuests it is possible
to activate the extracurricular work with students and
control it remotely in a prepared and didactically
structured Internet-environment. El propósito de este investigación fue establecer las
ventajas del uso de WebQuests enseñanza de idiomas
extranjeros a estudiantes de especialidades no
lingüísticas. La metodología se basa en el enfoque
informativo-constructivista en la pedagogía. Se
presenta la estructura de la competencia en idiomas
extranjeros, que incluye componentes lingüístico,
discursivo, estratégico, sociocultural, pragmático y
personal. Los resultados mostraron que al usar
WebQuests es posible activar el trabajo
extracurricular con los estudiantes y gestionarlo de
forma remota en un entorno de Internet.