Conditions for the university innovative activity development from the teachers’ standpoint
Fecha
2019-06-10Autor
PROKHOROVA, Maria P.
LEBEDEVA, Tatiana E.
VAGANOVA, Olga I.
EGOROV, Evgeny E.
SHKUNOVA, Anzhelika A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article provides a description and assessment of
the conditions for the University innovative activity
development from the teachers’ standpoint. The
goals, content and features of the innovative activity
implementation at universities have been described;
the forms of the teacher involvement in various types
of innovative activity have been indicated. The survey
has revealed the experience of University teachers in
the dissemination of educational, technological,
structural and professional innovations, the forms of
their participation in such work, has evaluated the
innovation activity support environment. The
proposals for the further development of the
innovative activity environment at the University have
been formulated. El artículo proporciona una descripción y evaluación
de las condiciones para el desarrollo de actividades
innovadoras de la Universidad desde el punto de vista
de los docentes. Se han descrito los objetivos, el
contenido y las características de la implementación
de la actividad innovadora en las universidades; Se
han indicado las formas de participación del
profesorado en diversos tipos de actividad
innovadora. La encuesta ha revelado la experiencia de
los docentes universitarios en la difusión de
innovaciones educativas, tecnológicas, estructurales y
profesionales, las formas de su participación en dicho
trabajo, ha evaluado el entorno de apoyo a la
actividad de innovación. Se han formulado las
propuestas para un mayor desarrollo del entorno de
actividad innovadora en la Universidad.