Contribution of the implementation of an alternative teaching model in the teaching of mathematics: solving arithmetic problems in primary basics
Fecha
2021-01-15Autor
SALAZAR, Carlos A.
CANTILLO, Cristina I.
MUÑOZ, H.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This article is the product of the research process carried out within the framework of doctoral thesis
research entitled, "Alternative teaching model for the resolution of arithmetic problems in primary
basic". Which seeks to provide the education system with a new alternative composed of a series of
consecutive steps, with the general objective of "Strengthening the basic mathematical competencies
of primary school students through a teaching model that facilitates the resolution of arithmetic
problems". Este artículo es el producto del proceso de investigación llevado a cabo en el marco de la investigación
de tesis doctoral titulada, "Modelo de enseñanza alternativo para la resolución de problemas
aritméticos en básico primario". Que busca proporcionar al sistema educativo una nueva alternativa
compuesta por una serie de pasos consecutivos, con el objetivo general de "Fortalecer las competencias
matemáticas básicas de los estudiantes de primaria a través de un modelo de enseñanza que facilite la
resolución de problemas aritméticos".