Mostrar el registro sencillo del ítem
Basic abilities a good university teacher should have: case study at the University of Lleida, Spain
dc.contributor.author | REVERTER-MASIA, Joaquin | |
dc.contributor.author | HERNANDEZ-GONZALEZ, Vicenç | |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T15:56:14Z | |
dc.date.available | 2022-06-28T15:56:14Z | |
dc.date.issued | 2021-02-15 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.other | DOI: 10.48082/espacios-a21v42v03p01 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/7671 | |
dc.description.abstract | In this article we evaluated the opinion of university students regarding the competences a good professor should have. The information was obtained from a survey distributed through digital devices to a total of 1.433 students from the University of Lleida, Spain. The two most important competences were to clearly explain the contents followed by motivational stimulation. The least valued were stimulation for participation and collaborative work, and coordination with professors. The highest evaluation was directed to communicative, interpersonal relationship, and methodological competences. | en_US |
dc.description.abstract | En este artículo se evaluó la opinión de los estudiantes universitarios sobre las competencias que un buen profesor debería tener. Información obtenida mediante una encuesta distribuida a través de dispositivos digitales a un total de 1.433 estudiantes de la Universidad de Lérida, España. Las dos competencias más importantes fueron explicar claramente los contenidos seguida por la estimulación de la motivación. Las menos valoradas fueron la estimulación para la participación y el trabajo colaborativo, y la coordinación con los profesores. La evaluación más alta se dirigió a las competencias comunicativas, las de relación interpersonal y las metodológicas. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | higher-education | en_US |
dc.subject | university teacher competences | en_US |
dc.subject | higher educational quality | en_US |
dc.subject | surveys | en_US |
dc.subject | university students | en_US |
dc.subject | spain | en_US |
dc.subject | enseñanza superior | en_US |
dc.subject | competencias del profesorado universitario | en_US |
dc.subject | calidad de la educación superior | en_US |
dc.subject | encuestas | en_US |
dc.subject | estudiantes universitarios | en_US |
dc.subject | españa | en_US |
dc.title | Basic abilities a good university teacher should have: case study at the University of Lleida, Spain | en_US |
dc.title.alternative | Habilidades básicas que debe tener un buen profesor universitario: el caso de la Universidad de Lleida, España | en_US |
dc.type | Article | en_US |