Entrepreneurial marketing and entrepreneurial financing practices of startup business
Fecha
2021-02-26Autor
DARMAN, Darman
BACHRI, Syamsul
ROMBE, Elimawaty
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This research aims to analyze the entrepreneurial marketing and entrepreneurial financing practices
of startup business. The analytical method used is descriptive qualitative by using 5 informants as
startup business owners in indonesian. The results found that successful startup
businesses practice entrepreneurial marketing through product innovation, adaptation of consumer
tastes, maintain good relationships with customers and suppliers, and conduct informal market
observations. In addition, they also practice entrepreneurial financing through using of funds for
product innovation and creativity. Este estudio tiene como objetivo analizar la práctica del marketing y el financiamiento
emprendedor en las empresas startups. El método analítico utilizado es descriptivo cualitativo mediante
el uso de información suministrada por 5 propietarios de startups en Indonesia. Los
resultados muestran que estas empresas practicaron marketing emprendedor través de la
innovación de productos, adaptando los gustos de los consumidores, manteniendo buenas
relaciones con clientes, proveedores y realizando estudios informales de mercado. Además,
practican financiamiento emprendedor mediante el uso de fondos para la innovación y creatividad
de productos.