Determinant factors of culinary creative business performance in the city of Makassar (Indonesia)
Fecha
2021-02-26Autor
HATIDJA, ST.
TAWE, Amiruddin
MUSA, Chalid Imran
HALISU, La
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Abstract
The purpose of this study is to analyze how the capabilities of business performance in creative culinary
ventures in Makassar City, Indonesia. Data were obtained from sources using a questionnaire
distributed to 1,402 entrepreneurs in the small and medium business category. The sampling method is
probability sampling with simple random sampling technique. The number of samples in this study was
determined using the Slovin formula of 311 people, totalling 197 respondents who received the
questionnaire in full. Data were analyzed using descriptive statistics with structural equation modelling
techniques. The research findings explain dynamic capabilities that are important for enhancing
innovation and business performance, as well as to assist future researchers to examine other factors
that are predictors in improving business performance. El propósito de este estudio es analizar cómo funcionan las capacidades de desempeño empresarial en
empresas culinarias creativas en la ciudad de Makassar, Indonesia. Los datos se obtuvieron de
fuentes mediante un cuestionario distribuido a 1.402 emprendedores de la categoría de pequeñas y
medianas empresas. El método de muestreo es el muestreo de probabilidad con una técnica de
muestreo aleatorio simple. El número de muestras en este estudio se determinó utilizando la fórmula
Slovin de 311 personas, con un total de 197 encuestados que recibieron el cuestionario en su
totalidad. Los datos se analizaron utilizando estadísticas descriptivas con técnicas de modelado
de ecuaciones estructurales. Los resultados de la investigación explican las capacidades dinámicas
que son importantes para mejorar la innovación y el rendimiento empresarial, así como para ayudar a
los futuros investigadores a examinar otros factores que son predictores para mejorar el rendimiento
del negocio.