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dc.contributor.authorDinevich, Irina Aleksandrovna
dc.date.accessioned2022-06-30T17:00:51Z
dc.date.available2022-06-30T17:00:51Z
dc.date.issued2021-09
dc.identifier.govdocppi 199702ZU31
dc.identifier.issn1317-0570
dc.identifier.issn2343-5763
dc.identifier.otherhttp://www.doi.org/10.36390/telos233.07
dc.identifier.urihttp://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/7733
dc.description.abstractThis article is devoted to considering of the phenomenon of bilingualism from the point of view of linguistic, psycholinguistic, psychological, and pedagogical aspects, the characteristics of typical mistakes that bilingual students make in writing when studying the lexical and grammatical norms of the modern Russian literary language. The article discusses scientific approaches to describing the problem of bilingualism by Russian and foreign authors (Avrorin, 1972; Shcherba, 1974; Vereshchagin, 2014; Weinreich, 1972; Agar, 1994; Breton, 1991; Lambert, 1963). The methodological basis of the research is made up of general scientific methods: the method of complex theoretical analysis of the problem under study, logical methods of analysis of scientific concepts, methodological analysis of 16 written works of bilingual students 1st year in the discipline "Business communications and speech culture". The result of the research is a description of typical lexical and grammatical errors in the written language of bilingual students, and the presentation of practical recommendations for increasing the effectiveness of students' mastering of the norms of the Russian literary language. It is concluded that deep involvement in the language content plan, modern knowledge of the lexical and grammatical norms of the modern Russian literary language will help bilingual students competently express their thoughts in oral and written speech form and be active participants in effective intercultural communication.en_US
dc.description.abstractEste artículo está dedicado a la consideración del fenómeno del bilingüismo desde el punto de vista de los aspectos lingüísticos, psicolingüísticos, psicológicos y pedagógicos, las características de los errores típicos que los estudiantes bilingües cometen en la escritura al estudiar las normas léxicas y gramaticales de la lengua literaria rusa moderna. El artículo discute los enfoques científicos para la descripción del problema del bilingüismo por autores rusos y extranjeros (Avrorin, 1972; Shcherba, 1974; Vereshchagin, 2014; Weinreich, 1972; Agar, 1994; Breton, 1991; Lambert, 1963). La base metodológica de la investigación se compone de métodos científicos generales: el método de análisis teórico complejo del problema en estudio, métodos lógicos de análisis de conceptos científicos, análisis metodológico de trabajos escritos de estudiantes bilingües. El resultado de la investigación es una descripción de errores léxicos y gramaticales típicos en el lenguaje escrito de estudiantes bilingües, así como la presentación de recomendaciones prácticas para aumentar la eficacia del dominio de los estudiantes de las normas de la lengua literaria rusa. Se concluye que la participación profunda en el plan de contenido del idioma, el conocimiento moderno de las normas léxicas y gramaticales del idioma literario ruso moderno ayudarán a los estudiantes bilingües a expresar sus pensamientos de manera competente en formas orales y escritas de habla y a ser participantes activos en una comunicación intercultural efectiva.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversidad Dr. Rafael Belloso Chacínen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/en_US
dc.subjectBilingualismen_US
dc.subjectbilingualsen_US
dc.subjectRussian languageen_US
dc.subjectpsycholinguisticsen_US
dc.subjectcommunicative competenceen_US
dc.subjectlanguage interferenceen_US
dc.subjectlexical normsen_US
dc.subjectgrammatical normsen_US
dc.subjectBilingüismoen_US
dc.subjectbilingüesen_US
dc.subjectlengua rusaen_US
dc.subjectpsicolingüísticaen_US
dc.subjectcompetencia comunicativaen_US
dc.subjectinterferencia lingüísticaen_US
dc.subjectnormas léxicasen_US
dc.subjectnormas gramaticalesen_US
dc.titleErrores típicos en la escritura del habla de estudiantes bilingüesen_US
dc.title.alternativeTYPICAL MISTAKES IN THE WRITING SPEECH OF BILINGUAL STUDENTSen_US
dc.typeArticleen_US


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